Zamierzasz kupić nowego MacBooka Pro? Consumer Reports odradza
Nowe MacBooki Pro spotkały się z falą krytyki, co potwierdza opinia serwisu Consumer Reports. Co ciekawe, nie chodzi tutaj wyłączenie o nowy Touch Bar, a o kwestię wydajności baterii.
Serwis Consumer Reports odpowiada za doradztwo w doborze sprzętu. Co ciekawe na wyniki testów konsumenckich tegoż podmiotu wielokrotnie powołuje się samo Apple. Tym razem sadownicy nie mogą ot tak przyklasnąć z zachwytem i zgodzić się z opiniami CR. Wszystko przez feralnego MacBooka Pro.
Consumer Reports odradza zakup nowego komputera Apple
Stało się – ktoś w końcu postanowił utrzeć nosa gigantowi z Cupertino. Nie mówimy tutaj o bezpodstawnych oskarżeniach, ale o opinii, w myśl której nie powinniśmy rozważać zakupu najnowszego MacBooka Pro. Okazuje się bowiem, że sprzęt ten kompletni nie radzi sobie z zarządzeniem energią, zaś zapewnienia Apple o czasie pracy na jednym ładowaniu równym 10 godzinom możemy włożyć między bajki.
To jednak nie wszytko – wyniki uzyskane na tym samym egzemplarzu potrafiły skrajnie się od siebie różnić. Dla przykładu najtańszy MacBook Pro powalał na od 4 do 16 godzin ciągłej pracy. Przyznacie, że rozbieżność jest, delikatnie mówiąc – ogromna? Testy przeprowadzane były w ściśle określonych i izolowanych warunkach, dlatego teoretycznie powinny być miarodajne. Czy są takie w rzeczywistości? To nie jest takie jasne…
Wiarygodność Consumer Reports podana w wątpliwość
Od pewnego czasu CR pomawiane jest o nierzetelność przeprowadzanych testów. Oskarżenia w większości pochodzą od oburzonych blogerów tudzież użytkowników wylewających sieciowe frustracje. Czy do „bitwy” dołączy Apple? Wątpię, firmy już teraz współpracują w celu wyjaśnienia tak rozbieżnych wyników. Nic dziwnego – dotychczasowa „zgoda” może zostać zburzona przez niejasne statystyki, które zdają się prezentować losowe zachowanie komputera.
Jako ciekawostkę dodamy, iż podobne testy przeprowadzone przy użyciu przeglądarki Google Chrome, a nie Safari pozwoliły na uzyskanie zauważalne lepszych wyników czasu pracy baterii na jednym ładowaniu. Chrome oszczędniejszy od Safari? Tego nie spodziewał się chyba nikt i jak mniemam, jest to kolejny powód do ponownego zbadania procesu testowego.
Źródło: Consumer Report, Twitter, Apple