Microsoft wyłoży na Internet Rzeczy kwotę 5 mld dolarów
Gigant z Redmond w ciągu najbliższych czterech lat zainwestuje w Internet Rzeczy kwotę 5 mld dolarów amerykańskich. Firma doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że przyszłość tkwi w połączonych z siecią urządzeniach, które wykorzystujemy w domu, pracy, transporcie, biznesie oraz produkcji. Microsoft nie może przyglądać się rozwojowi IoT z boku, chce uczestniczyć w jego rozwoju.
Cokolwiek złego nie mówić by o Microsofcie, firma potrafi utrzymać się na powierzchni mimo ogromnych zmian rynkowych i technologicznych. Choć większość z nas kojarzy firmę z systemem Windows, pakietem biurowych Office oraz niezbyt udaną mobilną platformą systemowa Windows Phone, gigant działa w znacznie szerszej branży. Zasadniczo, największe pieniądze koncern zarabia na klientach biznesowych, którym dostarcza kompleksowe usługi.
Wspomniana grupa klientów ceni innowacje, do których warto się dostosowywać. Jedną z ciekawszych jest Internet Rzeczy, który jest pojęciem niezwykle rozbudowanym i w którym łatwo dostrzec szansę na pewną przyszłość. Gigant z Cupertino chcąc dotrzymać kroku konkurencji, a nawet wyprzedzić ją podjął decyzję o inwestycjach w IoT. Kwota, jaką przeznaczono na rozwój i wdrażanie technologii, robi wrażenie.
5 mld dolarów na Internet Rzeczy
Kwota, umówimy się, jest ogromna nawet jak na Microsoft. Warto jednak brać pod uwagę to, że nie mówimy o jednorazowej inwestycji z konkretnymi wytycznymi, a rozciągniętej na okres czterech lat akcji. Czy ulokowanie środków w segmencie IoT jest posunięciem właściwym?
Odpowiedź nie jest łatwa, ale patrząc na to, że już dziś otaczają nas systemy smart home, smart AGD, smartfony, inteligentne komputery oraz algorytmy zarządzające pracą przedsiębiorstw, decyzja Microsoftu może zostać uznana za dobrą. Nie myślcie jednak, że Internet Rzeczy to tylko przyziemne narzędzia do poprawy jakości życia jednostki. Microsoft patrzy na sprawę głębiej.
*With our IoT platform spanning cloud, OS and devices, we are uniquely positioned to simplify the IoT journey so any customer—regardless of size, technical expertise, budget, industry or other factors—can create trusted, connected solutions that improve business and customer experiences, as well as the daily lives of people all over the world. The investment we’re announcing today will ensure we continue to meet all our customers’ needs both now and in the future. *— czytamy w oficjalnej notatce blogowej giganta.
Źródło: Microsoft