You are here
Facebook będzie płacił wydawcom, ale od użytkowników nie weźmie ani grosza artykuły News 

Facebook będzie płacił wydawcom, ale od użytkowników nie weźmie ani grosza

Mark Zuckerberg, podczas rozmowy z szefem Alex Springer — Mathiasem Döpfnerem poruszył kwestię możliwości opłacania dziennikarzy tudzież wydawców za tworzenie treści premium na Facebooku. Brzmi kusząco? W mojej ocenie tak, zwłaszcza że nie oznacza to dla czytelników żadnych kosztów.

Facebook
fot. Facebook

Powiedzmy sobie jasno — Facebook już dawno przestał służyć nam głównie do sprawdzania, co słuchać u naszych bliższych i dalszych znajomych. Coraz częściej wykorzystujemy go jako źródło informacji, a co w mojej opinii nie jest niestety dobre. Gros mylących wpisów oraz śmieciowych treści potrafi zalać newsfeed, przez co strumień aktywności staje się nieczytelny i nieprzyjemny w odbiorze. Facebookowi brakuje sekcji, w której użytkownicy mogliby znaleźć interesujące materiały od sprawdzonych wydawców. Co ciekawe, Mark Zuckerberg już teraz rozważa stworzenie takiego miejsca, o czym rozmawiał z szefem Alex Springer.

Facebook zawalczy z Apple News+

To było łatwe do przewidzenia. Apple zapoczątkowało trend na artykuły wysokiej jakości, z którymi subskrybenci Apple News+ będą się mogli zapoznać za „jedyne” 9,99 dolara miesięcznie. Fakt, w przypadku Sadowników użytkownicy otrzymują dostęp do sporej liczby popularnych magazynów, ale konieczność uiszczania opłaty, jest dla wielu osób zniechęcająca. Zuckerberg zdaje sobie z tego sprawę i postanowił działać, o czym poinformował w rozmowie z szefem Alex Springer.

https://www.facebook.com/zuck/videos/10107028374517921/

Facebook zamierza stworzyć specjalną zakładkę, w której pojawią się wysokiej jakości artykuły od zaufanych wydawców oraz dziennikarzy. Istotne w całej sprawie jest to, że FB będzie wspomnianym twórcom płacić za dostarczanie treści. Dobrze, nie będzie to dosłowne wypłacanie wynagrodzenia, a udział w przychodach z reklam. To może, choć wcale nie musi, zrodzić pewnego rodzaju patologię

Jaką mamy pewność, że rzekome treści premium faktycznie będą wysokiej jakości artykułami, a nie tekstem tworzonym na potrzeby klikalności związanej z kasą z reklam? Tutaj jest pies pogrzebany, ale na ocenę pomysłu jest jeszcze za wcześnie. Choć nie pałam szczególną sympatią do CEO Facebooka, będę obserwował jego poczynania w tej kwestii. Możliwe, że usługa okaże się jednak atrakcyjna.

Źródło: Facebook

Related posts

Leave a Comment