Instagram z nowym formatem reklamowym to już przegięcie
Włodarze serwisu Instagram poinformowali o tym, że wkrótce w aplikacji pojawi się nowy format reklam. Rozumiem, że firma opiera swój model zarobkowy o wyświetlanie treści reklamowych odpowiedniemu „targetowi”, jednak warto pomyśleć o przejrzystości swoich usług.
Reklamy otaczają nas zewsząd i niewiele możemy z tym zrobić. Giganci tacy jak Facebook, do którego należy dziś Instagram, zarabiają przede wszystkim dzięki reklamom wyświetlanym wewnątrz aplikacji. Właśnie dlatego przeglądając zasoby apek społecznościowych, często natrafiamy na mniej lub bardziej irytujące reklamy. W przypadku Insta takowe pojawiają się wyłącznie na karcie „Home”. Poprawka — pojawiały się, gdyż FB zapowiada zmiany, które z pewnością nie przypadną wam do gustu.
Instagram z jeszcze większą liczbą reklam
Odnoszę wrażenie, że Instagram zmienia się w jeden wielki słup reklamowy. Przewijając listę z aktywnościami osób, które obserwuję, coraz częściej zauważam tam reklamy. Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że taka jest „cena” korzystania z, jakby nie patrzyć, darmowej aplikacji. Uspokaja mnie również to, że treści te są dostosowane do moich preferencji, a co za tym idzie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że prędzej zobaczę propozycję nabycia nowego smartfona czy aplikacji niż firanek.
Targetowanie reklam działa na Facebooku i w serwisie Instagram wręcz wzorowo z jednego prostego powodu. Platformy te zbierają szereg informacji o użytkownikach i są w stanie dostosować treści idealnie pod daną osobę. Sprytne i jak sądzę, opłacalne.
Niestety, Zuckerberg zaczyna przesadzać. Susan Buckner Rose odpowiedzialna za marketing produktów biznesowych w rozmowie z The Verg stwierdziła, że sekcja „Eksploruj” w aplikacji Instagram jest wręcz idealnym miejscem dla reklam. Użytkownicy poszukują tam w końcu nowych rzeczy, inspiracji i propozycji. Pod kątem biznesowym jest to oczywiście prawda, ale jako użytkownik aplikacji nie chciałbym zobaczyć w niej tego typu „upiększaczy”.
Z aplikacji Instagram możecie skorzystać na smartfonach z Androidem i iOS dostępnych pod TYM adresem.
Źródło: The Verge