Krótkie podsumowanie Blizzcon 2014
W ubiegły weekend odbyło się coroczne spotkanie fanów produkcji firmy Blizzard Entertainment. Na tegorocznym Blizzconie odbyło się wiele prezentacji, zapowiedzi oraz pokazów. Uwzględniając ilość nowinek, można spokojnie przyjąć, że była to jedna z najważniejszych imprez tego roku.
Najistotniejszym w mojej ocenie wydarzeniem Blizzconu 2014 była prezentacja zupełnie nowego produktu opartego o model Free2Play z gatunku FPS, a mianowicie Overwatch. Fabuła tej gry przeniesie gracza o 60 lat w przyszłość, gdzie mają miejsce wielkie bitwy bohaterów tytułowej warty. Na potrzeby tej produkcji opracowano zupełnie nowe uniwersum, niezwiązane w żaden sposób z poprzednimi grami Blizzarda.
http://www.youtube.com/watch?v=ZmKEf-AYhJE
Koncepcja gry na ten moment zakłada bitwy o maksymalnej wielkości do 12 graczy (6 vs 6). W prezentowanej wersji mogliśmy zobaczyć dwa tryby nazwane „Ładunek” – jedna drużyna broni ładunku i musi go gdzieś dostarczyć, a druga ma za zadanie im w tym przeszkodzić, oraz „Przejęcie Punktu” – pierwszy team broni punktów, drugi atakuje. Tryby te są standardowe i znane z wielu gier, lecz z uwagi na dość wczesny etap produkcji, zrozumiałe wydaje się korzystanie ze sprawdzonych rozwiązań. Zapisy do zamkniętej bety Overwatch dostępne są tutaj: http://eu.battle.net/overwatch/pl/game/
Heroes of the Storm – MOBA, w którym walczyć będziemy postaciami znanymi z gier Blizzarda, doczeka się w końcu wyjścia z fazy testów alfa – od stycznia przyszłego roku dostępna będzie zamknięta beta, do której zapisy już trwają na oficjalnej stronie battle.net. Autorzy przedstawili również szereg zmian i nowości w rozgrywce – zaprezentowano cztery nowe postacie, trzy mapy, nowe skórki dla bohaterów, tryb rankingowy oraz specjalny system dla opuszczających mecz przed jego końcem, który będzie wrzucał takie osoby do gier z innymi, czyniącymi podobnie ludźmi.
http://www.youtube.com/watch?v=LsOgfG95-4E
Karcianka Hearthstone w końcu doczekała się dodatku nazwanego Goblins vs Gnomes. Rozszerzenie zawiera aż 120 nowych kart, graficznie przerobioną planszę oraz tryb obserwatora. Zmiany te są bardziej kosmetyczne i wątpliwe wydaje się, że będą w stanie uchronić ten umierający powolną śmiercią projekt. Nadzieją dla tej gry może okazać się przejście na platformy mobilne, które również zostało zapowiedziane podczas tegorocznego Blizzconu. W mojej opinii, tytuł ten od początku powinien celować w rynek smartfonów. Czemu tak nie było? Nie wiem, ważne, że w końcu tak się stanie.
Fani serii StarCraft otrzymali szczęśliwą i oczekiwaną od dawna wiadomość – dodatek do StarCraft 2 o nazwie Legacy of the Void ukaże się już w przyszłym roku. Tym razem, w trybie dla jednego gracza przejmiemy dowodzenie nad potężnymi Protosami, a konkretniej pokierujemy losem Artanisa oraz jego statku nazwanego Włócznią Anduna. Rozszerzenie ponadto zaoferuje graczom nowe oficjalne tryby rozgrywki online, zmiany w zasadach klasycznego multiplayera, doda pięć nowych jednostek oraz wprowadzi szereg zmian w już istniejących.
http://www.youtube.com/watch?v=ChcWmRFV_Yc
Jeżeli chodzi o WarCrafta to poza znanym już i szeroko omówionym dodatkiem do World of Warcraft, zaprezentowano trailer pełnometrażowego filmu osadzonego w tym świecie, niestety nie został on jeszcze oficjalnie opublikowany. Premiera tej produkcji ma odbyć się 11 marca 2016 roku. Dodatkową atrakcją dla fanów WoWa była premiera filmu dokumentalnego pod tytułem World of Warcraft: Looking for Group. Opowiada on o najważniejszych momentach rozwoju tej gry oraz ukazuje centrum sterowania siecią battle.net.
http://www.youtube.com/watch?v=PcNDsamN7kc
Źródło: blizzone.pl, gram.pl