Pozycja Huawei w Polsce zagrożona. Trump dopiął swego
Huawei, w drugim kwartale 2019 roku zaliczył w Polsce spadek sprzedaży na poziomie 11 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2018 roku. Najwyraźniej seria problemów firmy odbiła się na naszym zaufaniu do marki. Skorzystali na tym Samsung oraz Xiaomi, w przypadku których odnotowano zauważalny progres sprzedaży.
Z danych IDC, o których informuje Rzeczpospolita możemy dowiedzieć się nieco na temat zainteresowania poszczególnymi producentami smartfonów w Polsce. Dane obejmujące ostatni rok z podziałem na kwartały i dobitnie pokazują, jak sytuacja Huawei wpłynęła na sprzedaż produktów koncernu w Kraju nad Wisłą. Do rzeczy.
Huawei traci na rzecz Samsunga i Xiaomi
W II kwartale br. sprzedaż smartfonów Huawei w Polsce spadła o 11 proc., co jak łatwo zgadnąć jest następstwem oskarżeń o szpiegostwo, a także niepewnego losu Androida na urządzeniach marki. Donald Trump, nakładając swoisty „ban” na koncern, sprawił, iż klienci najzwyczajniej w świecie obawiają się kupować sprzęt rzeczonego producenta. Co ciekawe spadek zainteresowania zaliczyły także iPhone’y…
„Problemy” Apple zaczęły się jednak nieco wcześniej. Nie są to jednak mocno niepokojące dla Sadowników dane i jak sądzę, jeszcze w tym roku firma „odbije” to sobie z nawiązką. Kto więc skorzystał na spadkach? Okazuje się, że wielkimi wygranymi są u nas Samsung oraz Xiaomi. Obydwaj producenci zanotowali zadowalający wzrost na poziomie odpowiednio 41,9 proc. oraz 11,7 proc. Wygląda to mocno optymistycznie, ale sytuacja może odwrócić się po ustabilizowaniu globalnej pozycji Huawei.
Choć Samsung i Xiaomi pokazali już tegoroczne „hity”, wypadałoby zaczekać na ruchy Huawei oraz Apple. Nowości ze stajni wspomnianych producentów poznamy już w przyszłym miesiącu. Wtedy też przekonamy się, czy mają oni szansę rywalizować z sukcesem Samsunga oraz Xiaomi.
Źródło: Rzeczpospolita