Wzrosła sprzedaż tabletów. Ostatni kwartał 2019 odmienił los segmentu
Nieprawdopodobne! Sprzedaż tabletów po raz pierwszy od kilku lat poszybowała w górę. Nie jest to spektakularny wzrost, ale trudno nie dostrzec progresu na poziomie 1,9 proc. Sprawdzamy, któremu producentowi możemy zawdzięczać zmianę tendencji spadkowej.
Tablety weszły na rynek mobilny z przytupem i na pewnym poziomie ich sprzedaż niemal stanęła w miejscu. Zainteresowanie malało, a w najlepszym przypadku, utrzymywało się na dotychczasowym poziomie. Teraz, po wielu suchych latach przyszła pora na wzrost. Pytanie, czy jest to zwiastun stałej poprawy sytuacji rynkowej tabletu, czy jednorazowy zryw.
Sprzedaż tabletów w Q3 2019 w górę
Z dokładnymi danymi dotyczącymi sprzedaży tabletów w możecie zapoznać się na stronie IDC. Link do źródła znajdziecie na końcu wpisu. Tam też zawarte są szczegółowe twarde liczby opisujące sytuację. Niemniej, aby zrozumieć, w jaki sposób poprawiła się sprzedaż tabletów i kto za to odpowiada, nie potrzeba zagłębiać się we wspomniane dane. Na początek wystarczy odnotować, że w trzecim kwartale 2019 roku rozeszło się aż 37,6 mln tabletów (oraz hybryd), co daje nam wzrost na poziomie 1,9 proc.
Niemal połowa wyniku to efekt działania Apple oraz Amazon.com, które sprzedały odpowiednio 11,8 mln i 5,5 mln egzemplarzy tabletów. Zaraz za nim znajdują się Samsung z wynikiem 4,6 mln sprzedanych sztuk, Huawei (3,6 mln sprzedanych sztuk) oraz Lenovo, które oddało w ręce klientów aż 2,5 mln sztuk. Pozostałe urządzenia od przeróżnych producentów rozeszły się w liczbie 9,6 mln egzemplarzy.
Apple, jak to często bywało, zawyżył wyniki z uwagi na niedawno wprowadzone tablety, które przez wielu uważane są za nader atrakcyjne. Sam nie mogę odmówić im uroku, ale martwi mnie nieobecność Microsoftu w zestawieniu. Czyżby tablety z rodziny Surface nie zaskarbiły sobie wystarczającej uwagi klientów?
Czy uważacie tablety za potrzebną kategorię urządzeń mobilnych?
Źródło: IDC