Jak co roku podczas targów „GDC” także i w tym postanowiono nagrodzić najciekawsze projekty z branży elektronicznej rozrywki. Kto podczas tego rocznej gali wypadł najlepiej, a komu szczęście nie dopisało…
Jak wszyscy wiedzą „GDC” to święto fanów gier wideo. Właśnie tu zapowiadane są hity najbliższych miesięcy oraz technologie, które w niedługim czasie wkradną się do naszych domów. Za radością płynącą z gry w naszą ulubioną produkcję stoją developerzy, którym należy się za włożoną pracę odpowiednia nagroda. Podczas targów „GDC” mogą oni liczyć na docenienie i motywację, a to za sprawą nagród „Game Developers Choice”.
Nominacje oraz wybór najlepszych gier w swojej kategorii leży w gestii osób bezpośrednio związanych z gamedevem – developerzy gier z całego globu wspomagani przez reprezentantów „Gamasutry” i magazynu „Game Developer”. Nominacje do tej prestiżowej nagrody poznaliśmy już w połowie stycznia tego roku. Nadszedł czas poznać laureatów we wszystkich kategoriach.
Podczas tej edycji doceniono wiele produkcji przeznaczonych na urządzenia przenośne. Statuetki powędrowały w ręce autorów takich tytułów jak: „Hearthstone: Heroes of Warcraft”, „The Banner Saga” czy „Monument Valley”. Prawdziwym wygranym okazał się ostatni z wymienionych projektów, bo triumfował w aż trzech kategoriach, zostawiając w tyle tak znane marki jak „Bayonetta 2” oraz nasze rodzime produkty „ Zaginięcie Ethana Cartera” i „This War of Mine”. Ta niewielka gra logiczna została wyróżniona jako „Najlepsza gra na platformy mobilne”, „Najlepsza innowacja”, a także posiadająca „Najlepszą oprawę artystyczną”.
Główna nagroda, czyli statuetka w kategorii „Gra roku” powędrowała do twórców „ Śródziemia: Cienia Mordoru”, a smakiem musieli się obejść studia odpowiedzialne za „Alien: Isolation”, „Bayonetta 2” i „Destiny”. Głównymi zarzutami przeciwników najnowszej odsłony produkcji w świecie Śródziemia są zapożyczenia elementów rozgrywki z „Assassin’s Creed” czy systemu walki skopiowany z najnowszych przygód Batmana oraz wymagania systemowe niewspółmierne do wodotrysków graficznych. Z plusów wymienić należy system Nemezis. Czy „Cień Mordoru” słusznie zasłużył na zaszczytny tytuł „Gry roku”? No cóż… Gusta są różne.
Z pełną listą nominowanych i zwycięzców zapoznacie się na oficjalnej stronie „GDC 2015”. Poniżej kilka najciekawszych kategorii:
- Gra roku: „Middle-Earth: „Shadow of Mordor”;
- Nagroda publiczności: „Elite: Dangerous”;
- Najlepszy debiut: „The Banner Saga”;
- Nagroda za innowację: „Monument Valley”;
- Najlepszy dźwięk: „Alien: Isolation”.
http://www.youtube.com/watch?v=gd6_M1kQwJE
Równolegle rozdano, także nagrody „IGF”, czyli statuetki dla najlepszych produkcji niezależnych, o których poczytać możecie tutaj.
Źródło: GDC, YouTube