„Rewolucja” od Apple – wystartowała usługa Apple Music
Wczoraj o godzinie 17:00 gigant z Cupertino uruchomi swoją nową usługę „Apple Music”. Czy odpowiedź producenta z logiem nadgryzionego jabłka na rosnącą popularność serwisów streamujących muzykę okaże się udana?
„Apple” udostępniło użytkownikom aktualizację systemu „iOS” do wersji 8.4. Wraz z nią zadebiutowała również usługa straemingowa „Apple Music” (choć nie obyło sie bez problemów) oraz całodobowa stacja radiowa „Beats One”. W naszym kraju aktualizacja ruszyła od godziny 17:00.
O „Apple Music” głośno jest od dłuższego czasu. Przypomnijmy, iż aplikacja ma być odpowiedzią na konkurencję w postaci takich usługodawców jak: „Deezer”, „Spotify” czy „Tidal”. Użytkownicy mogą się zapoznać z serwisem zupełnie za darmo przez okres trzech miesięcy. Jeśli uznamy, że jest warty naszego zainteresowania, będziemy musieli wykupić abonament. Amerykański koncern obrał zatem zupełnie inną politykę niż konkurencja, która pozwala korzystać ze swoich zasobów całkowicie za darmo, a jedynym „kosztem”, który musimy ponieść, są pojawiające się od czasu do czasu reklamy.
Swoją opinię o aplikacji „Apple’a” wyraził Jim Dalrymple, uznane źródło informacji o produktach giganta z Cupertino, który otrzymał wczesny wgląd do „Apple Music” oraz powiązanych z apką serwisów:
I’m damned impressed. Apple Music is a quality service, with the right mix of human curation and algorithms to help users figure out exactly what they want to hear (…) While other streaming services didn’t worry much about Apple in the past, Apple Music will get their attention. In fact, it’s going to grab everyone’s attention.
Funkcją, która wyróżniać ma propozycję „Apple” na tle konkurencji, jest „Connection”. W założeniu ma ona poprawić interakcję między użytkownikami a artystami. Działa to na zasadzie serwisu społecznościowego, w którym twórcy oprócz swojej muzyki udostępniać mogą również zdjęcia i filmy. Wspomniane wcześniej radio wystartować ma godzinę po „Apple Music”. Audycje prowadzone mają być przez trzech znanych DJ-ów z Nowego Jorku oraz Londynu. Poprzez aplikację posłuchamy także utworów zakupionych na „iTunes”.
W pierwszej kolejności z „Apple Music” skorzystają użytkownicy „iPhone’ów”, następnie aplikacja pojawi się na „iPadach”, by na koniec trafić w ręce osób korzystających z „iPodów Touch”. Miesięczny koszt korzystania z usługi wyceniony został na 9,99$ dla pojedynczych konsumentów lub 14,99$ w przypadku rodzin do maksymalnie sześciu osób. Możemy się jednak spodziewać, iż na polskim rynku ceny powinny być dostoswane do naszych realiów płacowych.
__________________________________________________
Sprzęt koncernu „Apple” możecie znaleźć w naszym e-sklepie.