You are here
[CES 2018] Google Smart Display Platform. Asystent w głośnikach z ekranem artykuły News 

[CES 2018] Google Smart Display Platform. Asystent w głośnikach z ekranem

Niezwykle mocno zaakcentował swoją obecność na CES 2018 gigant z Mountain View. Google zdecydowało się na zaprezentowanie zupełnie nowej platformy systemowej dedykowanej inteligentnym głośnikom wyposażonym w ekrany. Do Smart Display Platform przystąpili już pierwsi producenci, wśród których znalazły się firmy takie jak Bang & Olufsen, Braven, iHome, JBL, Jensen, LG, Lenovo, Klipsch, Knit Audio, Memorex, RIVA Audio oraz Sony. Jak widać, przedsiębiorstwa poruszające się w obszarze okołotechnologicznym traktują sprawę poważnie.

Smart Display Platform

IoT (Internet of Things) to koncepcja, która może zmienić nasze życie. W zasadzie tak zwany internet rzeczy już to czyni i co ważne — nie mówimy tutaj wyłącznie o smartfonach, tabletach, komputerach czy zestawach smart home. Równie istotni są asystenci głosowi, którzy “uczą się” użytkownika wspierając go w wielu czynnościach i odpowiadając na jego pytania w sposób maksymalnie spersonalizowany. Wspomnieni asystenci głosowi pracują między innymi w smartfonach. Niemniej, ostatnim krzykiem “mody” jest implementowanie wirtualnych pomocników do smart-głośników. Weźmy takie Amazon Echo…

Kapitalny sprzęt o genialnych wręcz możliwościach budzi zainteresowanie, zwłaszcza że nie jest specjalnie drogi. Niestety, brak zgodności z wieloma popularnymi usługami w tym, uwaga — serwisem YouTube, czyni sprzęt nie do końca użytecznym. Ideałem byłby więc produkt Google lub powstały przy współpracy z firmą, który posiadałby ekran dotykowy prezentujący informacje w niewymagającej formie. Chwila — coś takiego powstało. Jesteśmy świeżo po premierze.

Google prezentuje Smart Display Platform

SDP nie wydaje się czymś przełomowym, ale kiedy zatrzymamy przy przy rozwiązaniu na dłużej, zdamy sobie sprawę z tego, jak może ono zmienić nasze codzienne rytuały. Oczywiście pod warunkiem, że w mieszkaniu umieścimy jedno ze wspomnianych urządzeń. Sam sprzęt to w zasadzie głośnik z dotykowym wyświetlaczem — nic więcej, ale cała magia dzieje się w oprogramowaniu i chmurze. Wyświetlacz służy nam w przypadku Smart Display Platform jako źródło najpotrzebniejszych informacji. W zależności od naszych zapytań głosowych możemy wyświetlać zdjęcia, sprawdzać kalendarz, przepisy kulinarne, a nawet prowadzić wideokonferencje. Genialne w swojej prostocie. Całość obsłużymy za pomocą komend głosowych. Dotyk przyda się jedynie przy przewijaniu wyników, które zwróciło nam urządzenie.

Większość z nas korzysta zapewne z rozwiązań Google, wszak jest to istny gigant. Właśnie to jest kluczowe w całym rozwiązaniu. Smart Display Platform będzie prawdziwym wsparciem użytkownika, ale tylko pod warunkiem, że ten jest aktywnym userem ekosystemu Google. Cóż nie ukrywam, że sam z chęcią “przytuliłbym” jeden z opisywanych inteligentnych głośników. Jeśli ceny nie będą zaporowe, zaś dostępność nie okażę się przeszkodą, możliwe że zrealizuje ten plan jeszcze w 2018 roku.

Kto dołączy do Smart Display Platform?

Wspomniałem już o tym, że swoje propozycje mogą wydać Bang & Olufsen, Braven, iHome, JBL, Jensen, LG, Lenovo, Klipsch, Knit Audio, Memorex, RIVA Audio oraz Sony. Jednak nie ukrywam, że najmocniej interesuje mnie to, co pokaże Lenovo, LG oraz JBL, z naciskiem na ostatniego ze wspomnianych producentów. To właśnie fakt współtworzenia głośników ze znanymi i cenionymi firmami pozwala mi traktować całe przedsięwzięcie poważnie.

Źródło: Google, TheVerge, Android-developers

Related posts

Leave a Comment