You are here
Nowy Chrome 71 bezlitosny dla reklam artykuły News 

Nowy Chrome 71 bezlitosny dla reklam

Chrome 71, czyli najnowsza odsłona przeglądarki od Google wylądowała na komputerach pracujących pod kontrolą systemów Windows, macOS oraz Linux. Użytkownicy iOS oraz Androida muszą poczekać na swoją kolej, a trzeba zaznaczyć, że jest na co. Aplikacja została wyposażona w narzędzie na kształt AdBlocka.

Chrome 71

Chrome dla wielu osób stanowi podstawowe narzędzie pracy, z czego twórcy przeglądarki doskonale zdają sobie sprawę. Rosnąca popularność aplikacji oraz oczekiwań z nią związanych, wymusza na Google stały jej rozwój. Jako że Chrome jest obecnie programem dojrzałym i nader funkcjonalnym, gigant z Mountain Viw postanowił zająć się wygodą konsumpcji stron. Uściślając — wersja 71 posiada specjalne mechanizmy blokowania reklam, które nie spełniają standardów.

Chrome 71

Nie, Chrome 71 nie zastąpi wam AdBlocka i nie zablokuje lwiej części reklam pojawiających się w internecie. Weźmy pod uwagę, że Google w dużej mierze zarabia właśnie na rynku reklamowym, dlatego wspomniany sytuacja nie jest zwyczajnie możliwa. Oczywiście gigant zdaje sobie sprawę z tego, że znaczna część banerów dostępnych na stronach internetowych jest irytująca, myląca, a niekiedy szkodliwa. Właśnie z takimi problemami postanowiono walczyć w 71 odsłonie przeglądarki.

W najnowszej wersji wprowadzono mechanizm, który w określonych przypadkach zablokuje wszystkie reklamy na danej stronie. Wystarczy, że choćby jeden baner będzie niezgodny z wytycznymi Google. Co ważne, wspomniane wytyczne nie są jedynie udogodnieniem dla firmy, które wynika z przyjętych standardów. To również wygoda dla internauty, którego nie zaskoczą już źle oznaczone materiały sponsorowane, malware, ukryte obszary kliknięć czy fałszywe komunikaty (np. wygrana w konkursie). Nie wiem jak wy, ale ja z nowo wprowadzonych zmian się zwyczajnie cieszę.

Źródło: Google

Related posts

Leave a Comment