Dark Mode dla Facebooka coraz bliżej – warto na niego czekać?
Coraz więcej aplikacji na smartfony korzysta z trybu ciemnego. Co więcej, większa liczba producentów dodaje taką możliwość w swoich systemach, co z pewnością cieszy wielu użytkowników. Niestety, ale dużej części developerów nie śpieszy się z wprowadzeniem nowego rozwiązania. Teraz pojawiła się szansa, że Dark Mode dla Facebooka pojawi się szybciej, niż zakładaliśmy.
Kiedy po raz pierwszy pojawiała się możliwość włączenia Dark Mode na Messengerze, trzeba było się trochę przy tym napracować. Należało bowiem wysłać specjalną ikonę, która uruchamiała tryb w fazie testowej. Dopiero po dłuższym czasie Facebook zdecydował się na oficjalne wprowadzenie tego rozwiązania w swojej aplikacji tak, by wystarczyło proste przełączenie w ustawieniach. Czy taki sam los czeka główną aplikację? Wygląda na to, że tak.
Dark Mode dla Facebooka
Dark Mode dla Facebooka nie jest jeszcze oficjalny, a co więcej, nie da się go nawet włączyć, ale wiemy, że istnieje. A wiemy to dzięki Jane Manchun Wong, czyli programistce, która swój wolny czas lubi poświęcać na to, żeby grzebać w kodzie aplikacji. Teraz zrobiła to z aplikacją Facebooka, gdzie znalazła zaszyte informacje o tym, że tryb ciemny jest opracowywany. Udało się jej nawet zrobić kilka „zrzutów” ekranowych, które pokazują, jak ma wyglądać aplikacja w momencie jej przejścia na ciemną stronę mocy.
Nie ma się co jednak ekscytować, bo sam Dark Mode dla Facebooka jest jeszcze w bardzo wczesnej fazie developmentu, a to oznacza, że zanim pojawi się on w aplikacji dla Androida, może minąć sporo czasu. Wprawdzie w przypadku Messengera nie trzeba było bardzo długo czekać, ale tutaj sprawa może wyglądać inaczej. Od dawna bowiem mówiło się, że opracowywany jest Dark Mode dla Facebooka i dopiero teraz pojawiły się jakiekolwiek ślady mówiące o tym, ze faktycznie taka wersja aplikacji będzie dostępna. Dlaczego Facebook tak długo zwleka z czymś, co teoretycznie powinno być dla niego ważne?
Spójność na pierwszym miejscu
Wydaje się, że odpowiedź jest prosta. Chodzi o spójność aplikacji w portfolio. Ostatnio dość mocno przemodelowano wygląd aplikacji Facebooka oraz jego wygląd w formie desktopowej, a to nie koniec zmian. Inne „ubarwienie” oraz więcej zaokrągleń ma zostać wprowadzonych już niedługo, a w tym wszystkim chodzi o zachowanie spójności między chociażby Messengerem, a Facebookiem właśnie. Wprowadzenie ciemnego motywu może to zaburzyć, choć ten już istnieje w przypadku komunikatora platformy.
Możemy być jednak niemal pewni tego, że pojawi się niedługo Dark Mode dla Facebooka i zapewne spora część osób zacznie z niego szybko korzystać. Facebook oficjalnie nie przyznaje się do tego, że prowadzi pracę nad nowym trybem wyświetlania, bo obecnie skupia się na nowościach, które niedługo ma wprowadzić. Ma być przejrzyściej, czytelniej i prościej, choć trudno jeszcze ocenić, czy przełoży się to na większe zainteresowanie użytkowników prezentowanymi tam treściami. Działanie aplikacji mobilnej pozostawia sporo do życzenia, bo nawet ustawiając preferowane tryby wyświetlania, możemy oglądać treści z przed kilku dni i na dodatek niedopasowane do tego, co leży w sferze naszych zainteresować. Miejmy nadzieję, że to zostanie poprawione w pierwszej kolejności, bo na tryb ciemnym możemy spokojnie poczekać. Dobrze jednak wiedzieć, że temat dalej jest aktualny i w fazie realizacji.
Smartfony, które pozwolą wam odpalić każdą aktualizację, znajdziecie w naszym sklepie internetowym, wchodząc pod ten adres.
Źródło: Twitter / Wane M Jane blog / Facebook / Opracowanie własne