You are here
Dasz Like’a? Pierwsza porażka Zuckerberga? News 

Dasz Like’a? Pierwsza porażka Zuckerberga?

Wejście dodatkowych ikon, które miały symbolizować reakcje użytkowników Facebooka, wieszczono jako nową epokę. Jak jest w rzeczywistości?

emoj

Przyznajcie się ile razy specjalnie wybieraliście jedną z dostępnych pod wpisem ikon, zamiast zwyczajnie nacisnąć „Like”? Podejrzewamy, że nawet nie pamiętacie. Po pierwszym szale, który ogarną niebieski portal entuzjazm szybko opadł. Owszem był w tym pewien powiew świeżości, ale na tym się skończyło.

Oprócz tego, że ikony wnoszą lekkie urozmaicenie do sekcji komentarzy, to tak naprawdę nic nie zmieniają. Facebook dalej liczy je jako standardowy „Like”, a jedyną zmianą, którą można uznać za plus jest ta, że możemy w jakiś sposób wyrazić złość. Tej opcji brakowało chyba najbardziej, bo odwieczny dylemat internautów o to, czy dawać podniesionego kciuka przy smutnej wiadomości, został niejako rozwiązany. Dalej nie ma możliwości dać kciuka w dół i raczej nie ma co liczyć się z tym, że kiedykolwiek się to zmieni.

emoj 1

Po co więc była ta cała szopka? Nad tym teraz pewnie zastanawia się Zuckerberg. Firma Quintly opublikowała wyniki swoich badań i obserwacji, które poczyniła na 130 tysiącach postów. Chodziło o to, by przebadać jak wyglądają interakcje na Facebooku. I wyniki są dość zaskakujące. Wśród wszystkich postów, które weszły w skład grupy testowej, reakcje związane z użyciem nowych ikon to… 3 procent.

Nie jest oszałamiający wyniki prawda? Tylko czy naprawdę spodziewaliśmy się innego? O wiele łatwiej dać samego „Like’a” niż szukać i zastanawiać się nad wyborem odpowiedniej emotki. I choć od wprowadzenia nowej funkcjonalności minęły raptem trzy miesiące, trudno podejrzewać, że w przyszłości coś się zmieni. Ten eksperyment niezbyt się założycielowi Facebooka udał, ale teraz już z niego nie zrezygnuje. Oznaczałoby to przyznanie się do błędu, a jak wiadomo, tego nikt nie lubi robić.

Wśród wszystkich nowych ikon to ta z sercem cieszy się największą popularnością, a to przecież ona oznacza „Super Like”. Czy pojawią się dodatkowe ikony? Oby nie.

Źródło: Digiday
Fot: jw.

_____________________________________
Zapraszamy do naszego sklepu, który znajdziecie pod tym adresem oraz na nasz profil Vip Multimedia na Facebooku.

Related posts

Leave a Comment