Dlaczego wybrać hosting płatny zamiast darmowego?
Posiadanie indywidualnej strony internetowej jest równoznaczne z koniecznością wykupienia odpowiednich usług hostingowych. Możliwości dla statystycznego Kowalskiego zakładającego swą pierwszą wirtualną wizytówkę jest wiele, a wśród nich dość kuszący, zwłaszcza dla biznesu początkującego online – hosting darmowy. Niestety, poza tym, że nie wymaga żadnych opłat i jest opłacalny z finansowego punktu widzenia, ciężko wyszczególnić inne jego zalety. O tym, dlaczego lepiej jest postawić na wariant płatny dowiesz się z naszego poradnika.
Jak to działa?
Hosting polega na przekazywaniu użytkownikom sieci dostępu do określonej powierzchniowo przestrzeni dyskowej jaka przeznaczona jest dla ich serwisów www. Poprzez bezustanne połączenie z Internetem, witryna jest non stop możliwa do wyświetlenia dla jej potencjalnych odbiorców. Nie ma żadnych przestojów z wczytywaniem się strony. W ten sposób, w wielkim skrócie, działa zarówno hosting płatny, jak i bezpłatny. Różnica tkwi jednak w tempie wczytywania się strony i jakości oferowanej usługi. Nie da się ukryć, że co dobre to i drogie, a jeżeli liczymy na maksimum bezpieczeństwa w postaci gwarancji wyświetlania się serwisu, na pewno przyda się zainwestować w hosting płatny. Nie oznacza to natomiast, że na wyposażenie w niego swej wirtualnej wizytówki musimy wydawać krocie. Wystarczy wnikliwie poszukać odpowiedniego dostawcy. Przykładem świetnie prosperującej i renomowanej marki jest Linuxpl.com, która proponuje swym konsumentom profesjonalną obsługę i stosunkowo niskie koszty, biorąc pod uwagę atrakcyjność prezentowanej oferty.
Jakie różnice?
Nie ma porównania między parametrami hostingu płatnego, a darmowego. Podobnie zróżnicowane jest także miejsce na dysku, a dokładniej w przypadku ekonomicznych pakietów hostingowych ale odpłatnych z reguły przestrzeń dyskowa jest mierzona w GB, a jeżeli mowa o darmowych, to nawet te uchodzące za dość dobre cechują się parametrami między 100 a 200 MB. Dysponując minimalną przestrzenią niestety możliwości konsumenta ograniczają się wyłącznie do uruchomienia nieskomplikowanej strony www, czy też bloga, które raczej nie będą mogły być wyjątkowo urozmaicane i rozbudowywane. Brak dalszego rozwoju dla strony internetowej to natomiast brak perspektyw na przyszłość, a więc ryzyko wyparcia przez rywali branżowych. Ponadto, bezpłatny hosting bardzo często nie jest czymś „non-profit”, a środki pieniężne czerpane są z reklam umieszczanych na witrynach klientów, na które przeważnie główny zainteresowany nie ma większego wpływu. Wreszcie różnica w zakresie usługi oferowanej w ramach odpłatnego hostingu a darmowego. Otóż w pierwszym przypadku limity są naprawdę nieduże, a przy ekonomiczniejszym rozwiązaniu zazwyczaj występujące ograniczenia okazują się znaczące i utrudniające swobodne i komfortowe korzystanie ze strony.