Informacje z mediów społecznościowych wygrały z gazetami
Z badania Pew Research Center odnoszącego się do Amerykanów dowiadujemy się, że informacje z mediów społecznościowych są wybierane częściej od informacji drukowanych w tradycyjnej prasie. Telewizja w dalszym ciągu pozostaje na szczycie, ale to może się niebawem zmienić.
Choć badanie odnosi się do preferencji Amerykanów, dane mogą dać nam obraz tego, jak w niedalekiej przyszłości będzie kształtował się także europejski rynek mediów. Choć wyniki nie są mocno zaskakujące, wywołują we mnie niepokój związany z jakością treści, na których często opieramy nasz światopogląd.
Królują informacje z mediów społecznościowych
Wykresy Pew Research Center pokazują, że w ciągu dwóch ostatnich lat media społecznościowe awansowały na częstsze od prasy drukowanej źródło informacji. Telewizja zanotowała spadek z 57 do 49 punktów procentowych, wzrost odnotowały serwisy internetowe oraz radio. Jest to nic innego jak zmiana preferencji związana z wygodą i prędkością dostępu do poszczególnych kanałów.
Powody nowego rozkładu sił na rynku informacyjny są w zasadzie jasne. Chcąc zapoznać się z nowościami z konkretnych kategorii, udajemy się na ulubione serwisy internetowe. Trwa to zaledwie kilka sekund. Wycieczka do kiosku w celu nabycia nowej gazety nie wygląda tak atrakcyjnie. Amerykanie bywają nieco leniwi, dlatego też chętnie sięgają po informacje z mediów społecznościowych, które podsuwane są pod nos przez Facebooka, Twittera oraz pozostałe platformy.
Jak myślicie, czy rynek mediów informacyjnych wygląda u nas podobnie?
Źródło: Pew Research Center