Informacje z mediów społecznościowych a

Informacje z mediów społecznościowych wygrały z gazetami

Z badania Pew Research Center odnoszącego się do Amerykanów dowiadujemy się, że informacje z mediów społecznościowych są wybierane częściej od informacji drukowanych w tradycyjnej prasie. Telewizja w dalszym ciągu pozostaje na szczycie, ale to może się niebawem zmienić.

Informacje z mediów społecznościowych a

Choć badanie odnosi się do preferencji Amerykanów, dane mogą dać nam obraz tego, jak w niedalekiej przyszłości będzie kształtował się także europejski rynek mediów. Choć wyniki nie są mocno zaskakujące, wywołują we mnie niepokój związany z jakością treści, na których często opieramy nasz światopogląd.

Królują informacje z mediów społecznościowych

Wykresy Pew Research Center pokazują, że w ciągu dwóch ostatnich lat media społecznościowe awansowały na częstsze od prasy drukowanej źródło informacji. Telewizja zanotowała spadek z 57 do 49 punktów procentowych, wzrost odnotowały serwisy internetowe oraz radio. Jest to nic innego jak zmiana preferencji związana z wygodą i prędkością dostępu do poszczególnych kanałów.

Informacje z mediów społecznościowych a

Powody nowego rozkładu sił na rynku informacyjny są w zasadzie jasne. Chcąc zapoznać się z nowościami z konkretnych kategorii, udajemy się na ulubione serwisy internetowe. Trwa to zaledwie kilka sekund. Wycieczka do kiosku w celu nabycia nowej gazety nie wygląda tak atrakcyjnie. Amerykanie bywają nieco leniwi, dlatego też chętnie sięgają po informacje z mediów społecznościowych, które podsuwane są pod nos przez Facebooka, Twittera oraz pozostałe platformy.

Jak myślicie, czy rynek mediów informacyjnych wygląda u nas podobnie?

Źródło: Pew Research Center

Dodaj komentarz

3830 More posts in artykuły category
Recommended for you
HP OMEN 27c Gaming Monitor – nowy monitor dla najbardziej wymagających graczy

HP prezentuje OMEN 27c Gaming Monitor dla najbardziej wymagających graczy Firma HP wciąż udoskonala i...