LG Mobile nie radzi sobie dobrze, a to wszystko nasza wina
Cóż, LG od dłuższego już czasu, przestało być marką, która kojarzona jest ze smartfonami. Firma owszem produkuje dalej urządzenia wysokiej jakości i niestety, ale z równie wysokimi cenami. Dlatego też dział LG Mobile nie radzi sobie najlepiej, a dowodzą tego opublikowane wyniki finansowe za poprzedni kwartał. Wygląda jednak na to, że to nie widna samej firmy, ale agresywnej polityki konkurencji.
LG zdaje się cierpieć na tą samą przypadłość, co Sony. W obu przypadkach ich działy mobilne nie radzą sobie najlepiej, choć patrząc obiektywnie, trudno się temu stanowi rzeczy dziwić. Kiedyś bardzo rozpoznawalne marki trochę się pogubiły, a ich polityka cenowa może i jest odpowiednia, ale nie na ten okres czasu. Obecnie najpopularniejsze marki windują ceny swoich urządzeń, ale te mniejsze i rzadziej wybierane przez konsumentów już nie powinny. Tymczasem tak się właśnie dzieje, a cierpi na tym potem cała firma. Jak prezentują się więc wyniki LG Mobile za ostatni kwartał?
LG Mobile w dół
Zacznijmy może od dobrych wiadomości, bo i takie można wyczytać w opublikowanym zestawieniu za zeszły kwartał. Firma wypuściła w świat o 6.8 procent więcej smartfonów, niż w poprzedzającym to rozliczenie kwartale. To ładny wyniki, ale kiedy zestawi się go z zeszłym rokiem, nie jest już tak przyjemnie. Wtedy obserwujemy bowiem spadek aż o 21.3 procent, czyli prawie jedną czwartą. Do tego dochodzi także potężna strata operacyjna, która wynosi aż 268.4 miliony dolarów. Tutaj LG Mobile „zrzuca winę” na machinę marketingową, która musiała pomóc w wypromowaniu nowych modeli smartfonów oraz to, że część produkcji została przeniesiona do Wietnamu, co częściowo spowodowane jest zachowanie Stanów Zjednoczonych i ich cłem.
Dlaczego wyniki LG Mobile są takie, a nie inne? Powodów jest kilka. Jednym z nich na pewno jest to, że sprzedaż smartfonów ogólnie na całym świecie jest teraz niższa, niż jeszcze przed kilkoma laty. To oczywiście też mogło mieć wpływ na ogólne wyniki LG, ale firma pokazuje także, że problem może leżeć gdzie indziej. W opublikowanym zestawieniu możemy bowiem przeczytać, że powodem spadku zainteresowania marką LG jest agresywna polityka cenowa producentów z Chin. Innymi słowy, rynek pełen jest tanich smartfonów, które częściej wybierane są przez klientów, którzy mogliby przecież sięgnąć po urządzenia od LG.
Co dalej z LG?
Cóż, pisanie takich rzeczy w oficjalnych pismach, nie jest może najlepszym rozwiązaniem, ale powinno uspokoić inwestorów. Szkoda tylko, że LG Mobile samo nie postanowiło zrobić czegoś ze swoimi cenami, bo od dłuższego czasu obserwujemy dziwną tendencję do ich zwiększania. Tak jak wspomnieliśmy na początku, to chyba nieodpowiedni czas dla producenta na to, by dawać takie ceny na swoje sprzęty. Oczywiście niczego im nie ujmujemy, ale kiedy konsument staje przed wyborem i ma do zapłacenia kilka tysięcy, chętniej sięgnie po flagowca Samsunga, Apple czy Huawei, niż tego z logiem LG lub Sony. Więc po części to nasza, konsumentów wina, że firma sobie nie radzi.
Niestety, ale czasy się zmieniły i teraz może być już za późno na to, by odrobić straconą pozycję przez LG. Mówienie o tym, że konkurencja zaniża ceny, także nie jest dobrą polityką, ale coś powiedzieć przecież trzeba. Zobaczymy co będzie się dalej działo z działem mobilnym LG, bo jeżeli tak dalej pójdzie, za kilka lat możemy już nie dostawać nowych smartfonów z ich logiem.
Smartfony oraz akcesoria do nich, znajdziecie w naszym sklepie internetowym, wchodząc pod ten adres.
Źródło: LG – informacja prasowa / Opracowanie własne