[MWC 2015] Co pokazało HTC?
Wczoraj odbyła się długo oczekiwana konferencja HTC. Tajwański gigant nowoczesnej branży telekomunikacyjnej zaprezentował nowego smartfona, inteligentną opaskę pasująca do niego oraz swoją wersję elektronicznych gogli VR.
Zacznę może od najmniej ekscytującej informacji, czyli prezentacji inteligentnej opaski HTC Re GRIP. Opaska stworzona została przy współpracy z Under Armor, wykorzystuje sieć zdrowotno-kondycyjną UA Record i oczywiście jest kierowana do entuzjastów sportu.
Re Grip współpracuje ze smartfonami pracującymi w systemach Android oraz iOS, posiada 1,8 calowy wyświetlacz PMOLED, Bluetooth 4.0, 4 sensory (Sensor Hub, G Sensor (2-16g), Żyroskop, Kompas) oraz 100 mAh baterię, wystarczającą na co najmniej 5 godzin intensywnej pracy urządzenia. Opaska posiada certyfikat IP57 oznaczający, iż spokojnie można w niej zanurzać się pod wodę do 1 metra.
HTC Re Grip ma kosztować 199 dolarów i trafić do sklepów na wiosnę/lato 2015.
http://www.youtube.com/watch?v=di52dRxK68U
Troszkę ciekawszą, acz równie niezaskakującą była prezentacja nowego flagowca nazwanego HTC One M9. Wsadzone w metalową puszkę urządzenie robi pozytywne wrażenie, wygląda schludnie i, tak jak zapewnia producent, prestiżowo. W jego wnętrzu znajdziemy 64-bitowego Snapdragona 810 z łącznie ośmioma rdzeniami obliczeniowymi, 3 GB pamięci RAM, baterię o pojemności 2840 mAh, Bluetooth 4.1, NFC, GPS, GLONASS, LTE, głośniki BoomSound z Dolby Audio Surround, przedni aparat 4 MPix, tylny 20,7 MPix, oraz 32 GB przestrzeni do wykorzystania i zapełnienia. One M9 waży 157 gramów i ma 9,61 mm grubości, całość dopełnia 5 calowy ekran Super LCD 3 zabezpieczony Gorilla Glassem 4 i wyświetlający obraz o rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli. Jego cena prawdopodobnie będzie oscylowała wokół 650 euro.
Najciekawszą, lub, jak kto woli, jedyną warta uwagi częścią konferencji była prezentacja gogli VR o nazwie HTC Vive, stworzonych przy współpracy z Valve, czyli firmą znaną z legendarnych gier serii Half-Life oraz bardzo popularnej platformy Steam. Gogle wyposażone są w dwa wyświetlacze, każdy o rozdzielczości 1200 × 1080 pikseli i częstotliwości odświeżania na poziomie 90 Hz, system czujników umożliwiający widok w zakresie 360 stopni i śledzenie położenia gracza w kwadracie o boku długości 4,5 m – możliwe więc będzie korzystanie z nich bez użycia specjalnych kontrolerów. Najlepszą informacją jest to, że na wersję konsumencką tego produktu nie będziemy czekali tak długo, jak czekamy na Rifta – premiera HTC Vive odbędzie się już w tym roku!
http://www.youtube.com/watch?v=eTITJSSRUso