Nintendo może nigdy nie zaangażować się w opiekę medyczną
W 2014 roku, japońska korporacja znana z tego, że zajmuje się głównie zabawkami i grami, ogłosiła plan wejścia na rynek usług medycznych. Teraz, nie wiadomo, czy w ogóle będzie to miało miejsce, a samo Nintendo powoli zaczyna wycofywać się ze swoich planów.
Zaangażowanie Nintendo w rynek medyczny miało polegać na stworzeniu interaktywnej platformy monitorującej sen użytkowników i zbierającej dane na temat tego jak długo śpimy oraz w jaki sposób zależy to od naszego planu dnia.
System miał działać w oparciu o bezprzewodowe urządzenie, które użytkownik miał stawiać obok swojego łóżka, a w trakcie snu lub odpoczynku ono monitorowałoby konkretne dane zmieniające się w trakcie snu, takie jak hałas czy zaburzenia oddychania. Zebrane informacje trafiałyby do systemu online, porównującego i analizującego wyniki.
Niestety, obecnie, sądząc z komunikatów prasowych japońskiej korporacji, można zauważyć, że firma nie jest pewna czy da sobie radę z tak ambitnym projektem. W komunikacie możemy znaleźć informacje, sugerujące, że Nintendo miało trudności z pogodzeniem próby wejścia na rynek medyczny, z utrzymywaniem się i walką na rynku rozrywki elektronicznej.
Szeroko zakrojone plany na działalność zdrowotną mogły też spotkać się z trudnościami wobec tego, że Nintendo planuje również ekspansję na rynek mobile, który radzi sobie coraz słabiej, a sama firma zaczęła zarabiać dopiero niecały rok temu. Uwzględniając też śmierć Iwaty, który był wieloletnim szefem i pracownikiem kreatywnym firmy, można zobaczyć, że Nintendo chciałoby tylko utrzymać swoją pozycję na rynku gier i zacząć zarabiać. Firma nie wyklucza jednak możliwości powrotu do działania na rynku medycznym w przyszłości.
Japońskie korporacje są znane z tego, że walczą na bardzo różnych polach działalności komercjalnej – doskonałym przykładem może być tu Konami, które oprócz zaangażowania w rozrywkę elektroniczną, ma również w Japonii własną sieć siłowni.
Źródło: Kotaku
___________________
Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.