Nowy wygląd aplikacji Facebook może przerażać i przeraża
Wiadomo, że wygląd i to, czy coś się komuś podoba, jest rzeczą mocno subiektywną. Zdaje się jednak, ze nowy wygląd aplikacji Facebook to coś, co może nie spodobać się praktycznie nikomu, a to dlatego, że firma zdecydowała się zupełnie przebudować to, co wszyscy dobrze znamy. Zmiany czasem są dobre, ale w tym konkretnym przypadku, na takie nie wyglądają. A wyglądają dziwnie.
Dobrze wiemy, że na Facebooku szykują się duże zmiany, jeżeli chodzi o sam jego wygląd. Zarówno wersja przeglądarkowa, jak i sama aplikacja, będzie zupełnie przeprojektowana, a niektórzy już mogą korzystać z wersji beta wyżej wymienionych. Teraz możemy spojrzeć na to, jak będzie prezentowała się wersja aplikacji na system Android i kiedy minie już pierwszy szok, warto się zastanowić nad tym, czy takie zmiany są w ogóle potrzebne?
Nowy wygląd aplikacji Facebook
Ostatnio firma Marka Zuckerberga ogłosiła, że mienia swoje logo. Pojawił się trochę inny napis, ale największą zmianą było to, że niedługo zobaczymy to logo w różnych wersjach kolorystycznych. Zrobiono tak, by użytkownicy korzystający z innych aplikacji firmy, np. WhatsApp czy Instagram, wiedzieli, kto za nimi stoi. Taka pokręcona identyfikacja wizualna, ale można to jeszcze w jakimś stopniu zrozumieć, a w szczególności teraz, kiedy Facebook borykał się przed chwilą z problemami odnośnie danych ich użytkowników. Teraz nikt nie powinien mieć już wątpliwości, kto nimi zarządza, więc może Mark nie będzie już ciągany po sądach.
Kolejna zmiana, która niedługo może się pojawić, to nowy wygląd aplikacji Facebook na Androida. Nie chodzi tutaj jednak o sam główny feed, który ma zostać „oczyszczony” z niepotrzebnych rzeczy, ale o rozwijane menu Opcji. Tam, zamiast czystego, prostego menu, które znamy z obecnej wersji aplikacji, pojawi się kolorowe tło oraz „dymki”, gdzie umieszczone zostaną poszczególne opcje. Wygląda to odrobinę jak pomysł pięciolatka, któremu ktoś postanowił ułatwić życie, bo ten nie potrafił poradzić sobie sam z kliknięciem w którąś z opcji. Owszem, może i jest to ciut czytelniejsze i widoczniejsze, ale w żadnym przypadku nie pasuje do tego, jakie zmiany zapowiadał sam Facebook względem designu swoich produktów.
Gdzie niebieski Facebook?
Przez lata przyzwyczailiśmy się do tego, że Facebook kojarzony jest z niebieskim kolorem w różnych odcieniach. Ostatnio widać, że firma stara się od niego odejść, bo zarówno aplikacja, jak i wersja przeglądarkowa serwisu, ma znacznie więcej bieli. Tym bardziej dziwi to, że nowy wygląd aplikacji Facebook i menu Opcje, jest aż tak kolorowy i odbiegający od tego, co do tej pory serwowano użytkownikom. Zrozumielibyśmy „dymki” i uproszczenie w momencie, kiedy całość miałaby jednolite, nawet jasno niebieskie tło. Teraz zupełnie nam to do serwisu nie pasuje.
Zmianie ulegnie także sama belka, gdzie mogliśmy sprawdzić stan powiadomień. Obecnie ikony z powiadomieniami, nowymi znajomymi czy grupami, znajdują się na górze ekranu w aplikacji. Po aktualizacji mogą zostać przeniesione na dół i będą tam jedynie trzy ikony – Aktualności, Facebook, Powiadomienia. Widać więc, że przynajmniej w tym portal jest konsekwentny i dąży do zachowania większego minimalizmu. Nie wiadomo, kiedy i u kogo w pierwszej kolejności pojawią się zmiany w aplikacji, bo ta odbywa się po stronie serwera. Użytkownicy, którzy już mogą z tego korzystać, mają wersję aplikacji o numerze 246.0.0.49.121, ale nawet jeżeli z niej korzystacie obecnie, nie oznacza to, że kolorowy wygląd będziecie mogli testować. I co o nim sądzicie? Przyjmie się?
Nowe smartofny, które pozwolą wam korzystać z ulubionych aplikacji, znajdziecie w naszym sklepie internetowym, wchodząc pod ten adres.
Źródło: AndroidPolice / Facebook / Opracowanie własne