Pobiegnij ze Spotify
Gdy na zewnątrz robi się cieplej, trudno przejść parkiem i nie napotkać na swojej drodze biegacza. Sport ten stał się tak popularny, że zamykane są całe dzielnice w miastach, by organizować maratony. Nie dziwne więc, że bieganie stało się żyłą złota, którą teraz zauważyło … Spotify.
Aplikacja do odtwarzania muzyki musi dziś ostro walczyć, jeżeli dalej chce się utrzymać na rynku. Coraz większa konkurencja zmusiła niejako twórców Spotify do szukania nowych rozwiązań. Zorganizowana przez Skandynawów konferencja nie obfitowała w informacje, które zapierałby dech w piersiach, choć i tak było ciekawie.
Najważniejszą z innowacji wydaje się Spotify Running, czyli takie rozbudowanie aplikacji, by ta dopasowywała odtwarzaną muzykę do naszego tętna. W trakcie biegania nastrój może zmieniać się z sekundy na sekundę, a razem z tym humor biegacza. Twórcy Spotify doszli widocznie do wniosku iż użytkownik sam nie jest w stanie zadecydować czego chce słuchać podczas uprawiania sportu. Faktycznie, każdy kto choć raz próbował biegania wie jak może pomóc muzyka. Wie także, że może zaszkodzić. Nic tak nie rozprasza i wybija z rytmu jak ciągłe szukanie odpowiedniej „nuty”.
Czy przygotowany przez Spotify algorytm, który będzie tworzył inteligentną playlistę i zmieniał ją w trakcie biegu, sprawdzi się w rzeczywistości? O tym będziemy mogli przekonać się już niedługo, bo w przeciwieństwie do innych nowości, Running pojawi się także w Polsce. Wprawdzie najpierw na urządzeniach Apple’a, ale to raczej podyktowane jest zbliżającym się nieubłaganie debiutem Apple Music. Już teraz w ruchach Spotify widać pewną panikę. Running to sprytny pomysł, ale niestety nie jedyny jaki został przedstawiony.
Spotify dostanie nowy ekran wyboru muzyki, która podobnie jak w trakcie biegania, będzie odtwarzana na podstawie algorytmów. Zamiast tętna pod uwagę będą brane np. pora dnia czy nastrój użytkownika. Czyli to, czym Google Music szczyci się u siebie. Nawet sama nazwa wykorzystana przez Spotify brzmi dziwnie znajomo – Now.
Aplikacja od Skandynawów ma oferować coś więcej niż tylko muzykę. Pojawią się oryginalne treści, a także video! Running wydaje się tylko sprytnym odwróceniem uwagi od faktu, że Spotify może stać się w przyszłości śmietnikiem, gdzie będzie wszystko i nic.
Wielbicieli muzyki zapraszamy pod ten adres.