Poczta Polska wprowadza płatność kartą. XXI wiek
Wizyta w placówce pocztowej kończyła się u mnie frustracją. Za każdym razem. Czy „nowa” usługa zmieni cokolwiek?
Za każdym razem jak wybieram się na pocztę, coś we mnie umiera. Niezależnie o której godzinie się tam pojawię, trafiam na kolejkę niezadowolonych emerytów. Niejednokrotnie też zdarzyło mi się wyjmować ze skrzynki awizo, choć siedziałem cały dzień w domu czekając na listonosza. Paczkę i tak mogłem odebrać dopiero następnego dnia, bo przecież nie wróciła jeszcze do placówki. Jestem przekonany, że każdego z was spotkała taka sytuacja przynajmniej raz.
Poczta Polska nie ma najlepszej renomy i z kim bym nie rozmawiał, znajdzie on powód do narzekań. Zdaje się jednak, że gigant nie ma powodów do narzekań. Cały czas, mimo rosnącej w siłę konkurencji, pozostaje niekwestionowanym monopolistą. Dlatego niezbyt dziwi mnie fakt, że dopiero teraz pojawi się możliwość płacenia kartą w placówkach. Wizyta w bankomacie przed odwiedzeniem poczty, stała się dla mnie czymś oczywistym i koniecznym jeżeli chciałem cokolwiek wysłać. Teraz ma się to zmienić.
Daleki jestem od ekscytacji, bo w pierwszej kolejności możliwość płacenia kartą pojawi się w 200 placówkach rozsianych po całej Polsce. Finalnie terminale płatnicze będą w 4700 miejscach. Tylko, że Poczta Polska ma ponad 7200 miejsc, gdzie można załatwić usługę (placówki, filie, agencje pocztowe). Czyli trochę więcej niż połowa z nich będzie oferowała transakcje bezgotówkowe. Z opublikowanej na stronie informacji nie wynika niestety, czy będzie jakieś ograniczenie w płatnościach. Wszak w wielu sklepach widzimy karteczki „Płatność kartą od 10/15/20 złotych”. Mam nadzieję, że tutaj tak nie będzie, bo rozwiązanie okaże się w dużej mierze nie trafione. Wysyłając jeden list nie mam zamiaru kupować sterty niepotrzebnych rzeczy, by tylko móc zapłacić kartą.
W placówkach będą akceptowane karty Visa oraz MasterCard, pojawi się możliwość wypłaty gotówki, doładowania telefonów, cash-back oraz realizacji voucherów. Przyznam szczerze, że czekałem na terminale płatnicze w placówkach poczty i liczę na to, że będą działały sprawnie. Moje zdanie chyba popiera Paweł Kopeć (Dyrektor Zarządzający Sprzedażą w Segmencie Klienta Detalicznego w Poczcie Polskiej), bo w opublikowanej informacji napisał: „Nie mam wątpliwości, że nasi klienci z zadowoleniem odbiorą nową opcję płatności i docenią wygodę jaką daje możliwość płatności kartą w placówce”.
Źródło: PocztaPolska
Fot: jw.
_____________________________________