Samsung Sero — pionowy telewizor dla nastolatków
W świecie zawładniętym przez smartfony pionowe wideo staje się coraz popularniejszą formą przekazu, po którą najchętniej sięgają naprawdę młodzi ludzie. Południowokoreański producent elektroniki postanowił wyjść naprzeciw oczekiwaniom młodego pokolenia i zaprezentował pionowy telewizor Samsung Sero.
Przywykłem już do pionowych wideo, które zalewają wszystkie media społecznościowe od Instagrama i Snapchata, przez Twittera po Facebooka. To stosunkowo nowy element krajobrazu social media, jednak można nazwać go w zasadzie stałym. Twórcy ochoczo wykorzystując nową formę przekazu i nic nie wskazuje na to, aby miała ona zniknąć w najbliższym czasie. Problem w tym, że konsumpcja tychże treści może odbywać się wyłącznie na smartfonach, tabletach oraz ewentualnie na monitorach z opcją obrócenia ekranu do pionu. Mowa o wygodnym użytkowaniu. Chyba każdego denerwują nieużyteczne puste pasy po bokach wideo? Samsung chce z tym zerwać.
Samsung Sero — wideo w pionie na telewizorze
Powiedzmy sobie jasno — Sero nie jest ponadprzeciętnym techniczne telewizorem. To stosunkowo standardowy setup z ekranem o przekątnej 43-cali, systemem 4.1-kanałowym głośników 60 W oraz podstawką zapewniającą pracę w trybie wertykalnym. Tylko ostatnia z cech jest w mojej ocenie warta uwagi.
Niecodziennie spotyka się telewizory pozwalające na przeglądanie zawartości wideo w trybie pionowym i w tym może być siła Samsung Sero. Urządzenie będzie odtwarzać materiały, które normalnie odtwarzamy na smartfony. Brzmi świetnie, szczególnie że telewizor można użyć również jako ramki na zdjęcia albo jako klasycznego TV w trybie horyzontalnym. Tak, konstrukcja pozwala na klasyczne oglądanie poziomych materiałów.
Sprzęt kosztuje na ten moment aż 1600 dolarów i na początku będzie dostępny jedynie w Korei Południowej. Czuję, że to jedynie „test”, który ma na celu sprawdzić, czy nowa wizja Samsunga spotka się z aprobatą młodszych użytkowników.
Myślicie, że Samsung Sero miałby sens w Polsce?
Źródło: TheVerge, Samsung