You are here
Super Bowl 2019 – najlepsze zwiastuny oraz reklamy felietony 

Super Bowl 2019 – najlepsze zwiastuny oraz reklamy

Za nami Super Bowl 2019, a to oznacza wysyp świetnych reklam oraz zwiastunów, które do tej pory były tylko w sferze naszych marzeń. Toy Story czy Avengers Endgame to tylko jedne z przykładów, na które warto zwrócić uwagę. Jest ich na szczęście o wiele, wiele więcej, a my wybraliśmy dla was najciekawsze z nich, żebyście mogli zająć się tylko oglądaniem.

Super Bowl 2019 Doritos

Rokrocznie Super Bowl przyciąga przed ekrany setki milionów widzów, a drugie tyle (jak nie znacznie więcej) ogląda później najciekawsze fragmenty w Internecie. To także gigantyczne święto dla fanów trailerów oraz reklam. To wtedy twórcy przechodzą samych siebie, by zaciekawić odbiorców. Nie uświadczymy tu klasycznego podejście do reklamy, ale takie, które potrafi „wyrywać z butów”.

Super Bowl 2019

Super Bowl 2019 nie jest wyjątkiem w tej kwestii, choć trzeba przyznać, że tegoroczna edycja wypadła odrobinę bladziej, od innych. Nie chodzi nam oczywiście o samo wydarzenie sportowe, ale o dobór materiałów, które pojawiały się podczas przerw reklamowych. Zdaje się, że większość twórców postawiła nie na pomysł, ale na jego realizację.

Widać, że władowano w reklamy gigantyczne budżety, choć nie zawsze były one potrzebne. Oto naszym zdaniem najciekawsze zestawienie reklam oraz zwiastunów, które można było obejrzeć podczas Super Bowl 2019. Warto także zaznaczyć, że niektóre z reklam pojawiły się już wcześniej w emisji, ale to wydarzenie sportowe sprawiło, iż znalazły się na ustach wszystkich.

Walmart

To jeden z przykładów, jak dobrze przemyślana kampania może oddziaływać na wyobraźnię. Walmart to jedna z największych sieci sklepów w USA, która postanowiła zareklamować swoją nową usługę w nietypowy sposób. Otóż w samym spocie widzimy wysyp samochodów, które znają ludzie na całym świecie, a już na pewno kinomani. Czego my tu nie mamy? Ghostbuster, Park Jurajski, Transformers, Nieustraszony (ach, klasyk) oraz Powrót do przyszłości, czyli klasyczny DeLorean. I choć nie widzimy bohaterów (oprócz Bumblebee), to możemy sobie spokojnie wyobrazić, kim oni są.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=57&v=4PDhMoFoUGY

Walmart wykorzystał przywiązanie ludzi do popkultury i zrobił to w rewelacyjnym stylu. Co takiego sieć sklepów chciała zareklamować? Otóż to, że teraz można zamawiać u nich zakupy przez Internet, a odbiór w sklepie jest za darmo. To oczywiste, że każdy chce to zrobić, a nawet bohaterowie popularnych na całym świecie filmów. Prosty, zabawny i dobrze zrealizowany pomysł. Zdecydowanie jedna z najlepszych reklam z Super Bowl 2019.

Gra o Tron i Bud Light

Finałowy (niestety) sezon Gry o Tron od HBO coraz bliżej. Nie mogło zabraknąć tego akcentu podczas Super Bowl 2019 i trzeba przyznać, że w tym wypadku nie jesteśmy w ogóle zawiedzeni. Mamy tutaj bowiem połączenie zarówno serialu, jak i popularnej w Stanach Zjednoczonych marki piwa Bud Light. Na ekranie pojawiają się znane z serialu postaci (chociażby Drogon) oraz muzyka, która bezsprzecznie kojarzy się z dziełem HBO. Dość mocno obrywa się tutaj rycerzowi, który symbolizuje w mało wyszukany sposób markę piwa, ale z pewnością jest w tym jakiś większy sens.

Druga z reklam nawiązuje już do Drużyny Pierścienia, czyli Bud Light postawiło w tym roku na akcenty związane z fantastyką. Przed laty to właśnie ich reklamy były tymi, które wywoływały największe emocje. Teraz są po prostu poprawne, choć nie sposób odmówić im pewnego uroku. Szkoda, że nie zdecydowano się na coś znacznie mocniejszego, ale zważywszy na to ile procent ma amerykańskie piwo, nie specjalnie nas to dziwi.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=60&v=LkHvj_KEHBk

Amazon Alexa

Tutaj mamy pewien problem, bo choć reklama Amazon Alexa, która pojawiła się na Super Bowl 2019 jest dość zabawna, to chyba nie do końca jest tym, czym być powinna. O tym, że Alexa, czyli wirtualny asystent Amazonu jest popularna, wiemy nie od dziś. Tylko, że materiał ją reklamujący, nie pokazuje funkcjonalności rozwiązania, a już na pewno nie w pozytywnym świetle. I nie pomagają tutaj twarze Harrisona Forda czy Foresta Whitakera. Odnosimy wrażenie, że Amazon chciał stworzyć coś wyjątkowego, ale niestety sama idea gdzieś się zagubiła.

Wirtualni asystenci to przyszłość komunikacji z urządzeniami, ale jeżeli ma ona wyglądać tak, jak w tej reklamie, to chyba nie jesteśmy zainteresowani dalszym rozwojem technologii. Cóż, nie wszystkie reklamy z Super Bowl 2019 muszą być w końcu udane. Ta zdecydowanie nie jest.

Stella Artois

Jakiś czas temu Jeff Bridges wrzucił na swoje media społecznościowe krótki filmik, gdzie wrócił do kultowej postaci z produkcji Big Lebowski. Wiele osób liczyło na to, że powstanie kontynuacja i znów będą mogli oglądać na ekranie „Kolesia”. Tymczasem rozwiązanie o czym jest tajemniczy filmik okazało się znacznie bardziej prozaiczne. Chodziło oczywiście o reklamę, gdzie zarówno Jeff Bridges, jak i Sarah Jessika Parker odgrywają ikoniczne postaci w które kiedyś się wcielili. I jako, że reklama jest promocją Stella Artois, czyli piwa, aktorzy zmieniają swoje klasyczne drinki właśnie na coś nowego.

Interesujący pomysł z całkiem przyzwoitym wykonaniem. Dobrze się to ogląda, choć nie zapada w pamięć na dłużej. Zdaje nam się, że marka przeceniła swoje siły, bo igranie z tak ikonicznymi postaciami może obrócić się przeciwko nim. W końcu „Koleś” jest tylko jeden i pije tylko jeden rodzaj alkoholu. Ta reklama tego nie zmieni.

Doritos

Doritos nigdy nie bało się kontrowersji, ale tym razem postawiło na coś zupełnie innego. Na nostalgię, bo jak inaczej wytłumaczyć obecność Backstreet Boys w ich nowej reklamie. Samo wprowadzenie dokonywane jest przez inną, bardziej współczesną gwiazdę muzyki, czyli Chance The Raper. I choć pomysł na tym, by powrócić do popularnych w latach dziewięćdziesiątych motywów, ale zrobić je na powrót „hot” jest interesujący, to samo wykonanie nie zapada w pamięć. Jedyne co zapamiętaliśmy z tego materiału, to muzyka, której teraz nie potrafimy się pozbyć z głowy.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=29&v=vQ6TE6mzkl8

Google

To przykład na to, jak można dobrze korzystać z reklam. I jak zwykle Google robi to grając na naszych uczuciach, ale w słusznej sprawie. Pierwszy z materiałów pokazuje bowiem, jak wyszukiwarka pomaga znaleźć odpowiednie oferty pracy dla wojennych weteranów. Oczywiście sama reklama na Super Bowl 2019 ma promować silnik giganta, ale to akurat nam nie przeszkadza. W tym wypadku zrobione jest to absolutnie ze smakiem oraz w naprawdę słusznej sprawie.

Drugi z materiałów pokazuje inną z funkcjonalności giganta, która może się przydać ludziom na całym świecie. Chodzi o możliwości translatora, który nie jest już tak ograniczony, jak przed kilkoma laty. Cieszy to, że Google na Super Bowl 2019 nie postawiło na „śmieszkowanie”, a zdecydowało się na poważne podejście do tematu. To miła odmiana po tym, co przedstawił Amazon ze swoją Alexą. Miejmy nadzieję, że Amazon wyciągnie wnioski i w przyszłym roku pójdzie tą samą drogą, którą obrało teraz Google.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=63&v=fJopp9RlPJc

https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=uXfJc8up6cM

Toy Story 4

Długo czekaliśmy na to, żeby znów zobaczyć zabawki w akcji. Wracają starzy bohaterowie, a my wracamy wspomnieniami do lat dzieciństwa. Oczywiście, jeżeli chodzi o samą fabułę Toy Story 4 to jest ona jeszcze owiana tajemnicą, ale nam to w ogóle nie przeszkadza. Chodzi w końcu o to, że Pixar nie robi złych filmów (prawie), więc jesteśmy spokojni o to, że i tym razem nas nie zawiedzie. W końcu od ostatniej części minęło już kilka ładnych lat. Mamy tylko nadzieję, że Toy Story 4 będzie ostatnią z przygód, bo zbyt długie „męczenie” tematu może obrócić się przeciwko widzom. A tego byśmy nie chcieli.

Strefa mroku

Tego tytułu odrobinę się obawiamy, ale nie względu na jego przynależność gatunkową. Horrory i thrillery to coś wspaniałego, ale w tym wypadku może wyjść różnie. W końcu twórcy biorą na warsztaty klasykę, która obecnie może się w ogóle nie sprawdzić. Strefa mroku była ogromnym telewizyjnym sukcesem i w końcu musiało się to stać. Nastąpi jej nowa generacja, a tym razem będzie prezentował ją nikt inny, jak Jordan Peele, czyli reżyser i twórca hitu Uciekaj. Zresztą jego kolejny film, czyli To my, także został zaprezentowany podczas przerwy reklamowej. Strefa mroku ma zadebiutować jeszcze w tym roku i oby nie zszargała oryginału.

https://www.youtube.com/watch?v=80rkqfU9ebs

Wśród spotów pokazujących nowe filmy i seriale, nie mogło zabraknąć także Kapitan Marvel, trzeciego sezonu Opowieści podręcznej, czy Avengers Endgame. Finalnie trzeba jednak przyznać, że Super Bowl 2019 nie należał do specjalnie udanych, a przynajmniej jeżeli chodzi o pomysłowość reklamodawców. Zdarzały się perełki, ale raczej nie będziemy o nich pamiętać już za jakiś czas. Szkoda, miejmy nadzieję, że w przyszłym roku będzie ciekawiej.

Zwiastun Avengers Endgame z Super Bowl – co zdradza nowego?

Nowe smartfony znajdziecie w naszym sklepie internetowym, wchodząc pod ten adres.

Źródło: Super Bowl / YouTube / Opracowanie własne

Related posts

Leave a Comment