Wybierz najlepszą grę IGF-u – mamy polskie akcenty
Bycie wyróżnionym na „Independent Games Festival” to wciąż najbardziej pożądana przez twórców niezależnych nagroda, jaką mogą otrzymać za swoją pracę. Przed taką szansą stanęły w tym roku między innymi dwie rodzime produkcje.
„IGF” odbywa się w ramach „Game Developers Conference”, a laury tutaj zdobyte, oprócz prestiżu, gwarantują deweloperom pokaźny zastrzyk gotówki na kolejne produkcje. Nagroda główna wynosi bagatela 30 tysięcy dolarów, a kwoty w pozostałych kategoriach wahają się w granicach 1-5 tysięcy dolarów. Nie trudno zgadnąć, iż w przypadku mniejszego studia nawet taka suma potrafi dużo zdziałać.
Lista kandydatów do nagrody prezentuje się następująco:
- 80 Days,
- BECOME A GREAT ARTIST IN JUST 10 SECONDS,
- Bounden,
- Coming Out Simulator 2014,
- Desert Golfing,
- Donut Country,
- Elegy for a Dead World,
- else Heart.Break(),
- Ephemerid: A Musical Adventure,
- Framed,
- how do you Do It?,
- Ice-Bound: A Novel of Reconfiguration,
- Invisible, Inc.,
- Killer Queen,
- Lumino City,
- Memory of a Broken Dimension,
- Metamorphabet,
- Oquonie,
- Outer Wilds,
- Phonopath,
- Plug & Play,
- PRY,
- Rooftop Cop,
- Shovel Knight,
- Tetrageddon Games,
- The Sailor’s Dreams,
- The Talos Principle,
- The Vanishing of Ethan Carter,
- This War of Mine,
- Three Fourths Home,
- Thumper.
Wśród nominowanych tytułów odnajdziemy kilka godnych naszej uwagi produkcji. W moim przypadku na pewno będzie to „The Talos Principle”, o którym zdążyłem już coś napisać. Jeśli jesteście z kolei pasjonatami tańca, bez wahania powinniście sięgnąć po grę „Bounden” – miks popularnej zabawy imprezowej „Twister” z baletem. Obok zagranicznych projektów w szranki stanęły także dwa polskie – „This War of Mine” oraz „The Vanishing of Ethan Carter” („Zaginięcie Ethana Cartera”).
http://www.youtube.com/watch?v=Gete61IxkPo
Pierwsza propozycja należąca do 11 Bit Studios została szeroko doceniona nie tylko przez dziennikarzy branżowych, ale i samych graczy, a i na naszym portalu gra cieszyła się dużym zainteresowaniem, o czym poczytać możecie tutaj. Głównymi atutami produkcji zespołu rodem ze stolicy są: oryginalna koncepcja, miła dla oka grafika czy moralne wybory, które towarzyszą nam podczas rozgrywki. W przypadku debiutanckiego przedsięwzięcia warszawskiego studia The Astronauts jest podobnie. W głównej mierze jego atutem jest wykorzystanie przez twórców najnowszych zdobyczy technologicznych oraz to, iż w grze znajdziemy zaskakująco dużą ilości oryginalnych rozwiązań, które deweloperzy przemycili do „Zaginięcia”. Za przykład niech posłuży fotorealistyczny świat gry, wykreowany dzięki technologii zwanej fotogrametrią. Z większą porcją informacji o grze zapoznać się możecie w naszych wcześniejszych publikacjach.
Jak wcześniej wspomniałem „IGF” towarzyszy konferencji „GDC” odbywającej się w dniach 2-6 marca, która zapowiada się równie emocjonująco. Na wydarzeniu swój panel będzie miało między innymi Sony, podczas którego ma zdradzić nowe szczegóły dotyczące gogli VR – „Projekt Morfeusz”. Wracając do samych nagród… Na swoich faworytów głosować możecie do 10 lutego do godziny 8:59 naszego czasu, odwiedzając poniższy adres. Trzymam mocno kciuki za polskie marki. Od razu tłumaczę, że nie robię tego z sentymentu czy lokalnego patriotyzmu, a najzwyczajniej w świecie, dlatego iż każda z nich jest po prostu dobra.
Źródło: IGF.com