Adblock Plus blokował reklamy, teraz będzie je sprzedawał

Brzmi paradoksalnie, choć tylko z pozoru. Jedno jest pewne – AdBlock Plus będzie zarabiał na reklamach, a nie na nich braku. Próba naprawy sposobu serwowania treści internetowych czy chęć zysku? Przekonajmy się…

ABP 750x300

Każdy prowadzący biznes w sieci chce zarabiać i każdy robi to na swój sposób. Niektórzy chowają się za Paywallem, inni tworzą treści na zalecenie, a jeszcze inni umieszczają na swoich witrynach reklamy. Zatrzymajmy się na ostatniej z wymienionych metod monetyzacji działań sieciowych. Jeśli banery reklamowe nie są zbyt angażujące lub mówiąc wprost – doprowadzające do szewskiej pasji użytkownik jakoś je przełknie, ba, może nawet w nie kliknie. Natomiast w przypadku agresywnych treści reklamowych od razu zrezygnuje z dalszego przeglądania strony albo zwyczajnie zablokuje wyskakujące „dodatki”. Jak? Tutaj do gry wchodzą wtyczki.

AdBlock Plus – zapanuje ład

Po zainstalowaniu wspomnianej wtyczki użytkownik nie zobaczy już irytujących treści reklamowych przeszkadzających w konsumpcji głównego contentu. Właściwie nie zobaczy nawet tych subtelnych, nieangażujących, gdyż  wszystko poza klarownym materiałem zostanie zablokowane. Utopia, prawda?

Nie do końca. Dla użytkownika jest to sytuacja idealna, ale co ma powiedzieć twórca/wydawca, który przez opisaną wtyczkę zwyczajnie nie zarobi? Chcąc tworzyć w sieci potrzebne są pieniądze, realny zarobek. Inaczej firma/strona/blog upadnie. Nie ma tutaj złotego środka… no dobrze, nie było.

AdBlock Plus opłacalna misja nawracania natrętnych reklamodawców

ABP zmonetyzuje (jeszcze mocniej) swoją działalność. Jak? Będzie zarabiać na przepuszczaniu niektórych treści reklamowych,  które pojawią się u użytkowników stosujących rzeczoną wtyczkę. Oczywiście baner będzie musiał spełniać pewne normy i nie być zbyt nachalny. Brzmi uczciwie, gdyż user zachowa „przejrzystość” materiału, z którym się zapoznaje, wydawca zarobi.

Jestem przekonany, że taki model, choć sensowny nie przypadnie do gustu autorom witryn, gdyż mimo wszystko ograniczy to ich zarobki. Ja patrzę na to przez pryzmat przyszłości, naprawy wspomnianej metody wypełniania kiesy. ABP ma szansę pokazać, że w systemie reklamowym potrzebne są zmiany, gruntowne zmiany. Trzymam kciuki.

Źródło: ABP, Twitter

 

_______________________________________________

Zapraszamy do naszego e-sklepu, gdzie znajdziecie szeroki wybór produktów w bardzo atrakcyjnych cenach. Polecamy również profil Vip Multimedia na Facebooku.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

6479 More posts in News category
Recommended for you
cyberprzestępczość
Komputery kwantowe – nadzieja czy zagrożenie cyberbezpieczeństwa?

Wyścig do stworzenia pierwszego powszechnie stosowanego komputera kwantowego trwa - być może wkrótce poznamy producenta,...