You are here
Czy HTC ONE M8 pomoże wrócić firmie do dawnej formy? mobile 

Czy HTC ONE M8 pomoże wrócić firmie do dawnej formy?

Nowy flagowiec tajwańskiego producenta jest bez wątpienia wspaniałym urządzeniem, mogącym śmiało konkurować z Galaxy S5 od Samsunga. Czy to jednak wystarczy aby firma znowu złapała wiatr w żagle i odzyskała swoją dawną pozycję? Obawiam się, że nie tędy droga…

ZZZHTC86M750x300

Czy sukces Samsunga jest zasługą wyłącznie flagowej linii urządzeń? Owszem, seria Galaxy S w dużej mierze przyczyniła się do wzrostu sprzedaży słuchawek południowokoreańskiego producenta. Nie oznacza to jednak, że jest to recepta na sukces. Prawdę mówiąc, bez szerokiego portfolio, w którym znajdziemy flagowce, średniaki oraz budżetowe urządzenia – byłoby naprawdę ciężko. Nie każdego stać na wydanie kilku tysięcy złotych na smartfon oraz nie każdy takowego potrzebuje.

Co zatem z użytkownikami o mniejszych potrzebach lub tymi o mniej zasobnych portfelach? Samsung pomyślał i o nich – wystarczy przejrzeć ofertę wspomnianego producenta. Każdy znajdzie tam coś dla siebie. Najciekawsze jest to, że kupując tańszy produkt Samsunga, nasza decyzja jest po części dyktowana niesamowitymi możliwościami flagowca. Tak – to główny produkt firmy jest tym, co zachęca klientów innych słuchawek producenta.

Wróćmy jednak do HTC. Oferta tajwańskiego producenta jest bardzo skromna i nawet świetny model HTC ONE M8 może nie wystarczyć, kiedy nie licząc jego wersji mini – nie znajdziemy tańszej alternatywy dla flagowca. W takiej sytuacji, nawet będąc fanem marki, zaczniemy rozglądać się nad ofertami innych producentów.

Naturalnie firma może aspirować do miana marki PREMIUM i oferować wyłącznie najwyższej klasy sprzęt. Osobiście wątpię w taki scenariusz i w głębi duszy wierze, że tajwańska firma poszerzy w końcu ofertę o modele ze średniej oraz niższej półki cenowej. Za sprawą przecieków wiadomo już, że HTC przedstawi światu w najbliższym czasie kilka urządzeń. Niestety nie wiadomo nic o cenach.

Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie zawarte w tytule. Zapewne, M8 będzie cieszył się, podobnie zresztą jak poprzedni flagowiec, bardzo dobrym wskaźnikiem sprzedaży. Jednak w dalszym ciągu mówimy o jednym modelu, a więc bardzo ograniczonym zasięgu. Klient potrzebuje różnorodności i do póki firma tego nie zrozumie – problemy się nie skończą.

Related posts

Leave a Comment