[IFA 2015] Podsumowanie największych konferencji

Za nami już prawie wszystkie konferencje prasowe gigantów elektronicznego rynku, czas na krótkie podsumowanie tych wydarzeń, co ciekawsze wnioski i ciekawe szczegóły.

Bez wątpienia ta edycja targów należała do firm, których konferencje były promowane jako swoiste highlights całej imprezy, trzem koncernom przypadł zaszczyt wygłoszenia tzw. keynotes – były to: LG, Microsoft i słabiej u nas znany (i niezbyt aktywny na naszym rynku) Harman. Co do dwóch pierwszych z nich: LG przedstawiło dużo rozwiązań dla użytku domowego (sprzęty AGD są głównym hasłem imprezy, na standach aż roi się od pralek, kuchenek, sokowirówek i podobnych rzeczy), z najbardziej nas interesującego segmentu zaprezentowano nową serie telewizorów, w tym ogromne 55-cio i 65-cio calowe telewizory 4K OLED, które prezentują się fenomenalnie. Microsoft natomiast jak można się domyśleć szalał głównie z nowym systemem operacyjnym – „Windows 10” i trudno się temu dziwić, biorąc pod uwagę jak ważny dla tej firmy jest to produkt.

Najciekawszą jednak konferencją (i przypuszczalnie najbardziej obleganą…) był event Samsunga, dowiedzieliśmy się tam kilku świeżych informacji na temat nowego smartfona z serii Galaxy, niespodzianką natomiast był Smartwatch Gear S2, który mój redakcyjny kolega już dla was szerzej opisał (tutaj). Pokazano także sporych rozmiarów (18-sto calowy) tablet Galaxy View, który może nie powala parametrami, ale jest produktem ciekawym, nieco nietypowym i prawdopodobnie znajdzie swoje miejsce na rynku.

Tłumy pojawiły się także na wydarzeniu Sony, gdzie za główny punkt programu należy uznać prezentacje aż trzech nowych modeli Xprerii Z5, oprócz tego japońska marka tak jak prawie wszyscy pochwaliła się linią swoich telewizorów. Nie inaczej było w przypadku Philipsa, u którego UHD, 4K, jakość kolorów w ich produktach tego rodzaju były głównym tematem, który praktycznie przykrył całą resztę. Panasonic starał się podgrzać atmosferę wokół swojej głównej marki audio – Technics (i wyszło mu to całkiem nieźle), przekonywał do swojej kamery monitorującej Nubo (tu zabrakło jakiejś dobrej, obrazowej prezentacji, czuć było, że firma jest zachwycona tym swoim produktem, ale tak do końca nie umiała publiczności przekazać co jest w nim aż tak fascynującego) i oczywiście chwalił się swoimi telewizorami.

Rozczarował natomiast Grundig – jego prezentacja była skierowana wyraźnie do kręgów biznesowych i wyróżniała się tym, że została poprowadzona… po niemiecku (opcjonalnie można było skorzystać ze słuchawek z wersją angielską, ale napisów i haseł pojawiających się na ekranach nikt nie tłumaczył). Markę tą kojarzę głównie z dobrego sprzętu audio i telewizorów, z tego pierwszego segmentu nie pokazano nic godnego uwagi, w przypadku drugiego koncern nawet nie udawał, że w jakiejś technologii jest liderem, miało się przykre wrażenie bycia na wydarzeniu małej firmy, której nie można stawiać w rzędzie wymienionych wcześniej.

___________________

Zapraszamy do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

248 More posts in Wydarzenia category
Recommended for you
Statystycznie w co 8. smartfonie na świecie jest polska miedź lub srebro

W swoim wystąpieniu podczas panelu "Jakim krajem będziemy w 2050 roku?" szef KGHM zwrócił uwagę,...