You are here
[IFA 2015] Elektroniczne “zabawki”, które zdominowały tegoroczne targi Wydarzenia 

[IFA 2015] Elektroniczne “zabawki”, które zdominowały tegoroczne targi

Do końca największych europejskich targów technologicznych pozostały jeszcze 2 dni, wszystkie konferencje mamy za sobą i można się już pokusić o pierwsze ogólne wnioski na temat tegorocznych IFA.

Aktualna edycja berlińskiego eventu w swoim haśle głosiła, że jej bohaterem są artykuły gospodarstwa domowego, w rozumieniu sprzętów kuchennych i im podobnych. Targi przedstawiają sobą oczywiście całą różnorodność przebogatego i ciągle dynamicznie się rozwijającego technologicznego świata. Sądząc jednak po stoiskach wystawców, tych dużych jak i „trochę” mniejszych, a także po konferencjach organizowanych dla dziennikarzy i ludzi z branży, to IFA 2015 „kręci się” wokół telewizorów. Zakrzywione, proste, UHD, OLED, 4K, 8K… było tego naprawdę dużo. Niemal na każdej konferencji największych koncernów telewizory były jedną z głównych gwiazd i prawie wszystkie firmy głosiły, że pod jakimś względem w tym segmencie są najlepsze.

LG zaprezentowało m. in. fantastycznie się prezentujący 65-cio calowy telewizor OLED 8K. Zarówno Sony, jak i Samsung chwaliły się wynikami sprzedaży i świetną pozycją na tym rynku, przedstawiły też nową linię. Panasonic podkreślał swoje innowacyjne technologie mające na celu poprawę koloru (podpierał się tu współpracą z autorytetem z branży filmowej z Holywood), konferencja Philipsa praktycznie w całości była poświęcona różnym liniom telewizorów tej marki. Jedynie szefostwo Grundiga nie twierdziło, że ich marka pretenduje do roli lidera (ich konferencja w ogóle była zadziwiająca, tak trochę na własne życzenie zepchnęli się do roli drugoplanowego wystawcy, pomimo tego, że ich stoisko było ogromne).

Wszędzie obecne są też smartfony, wszak na nich firmy z branży technologicznej zarabiają najwięcej, wspomniany Samsung przecież im właśnie zawdzięcza swoją aktualną świetną pozycję. Na każdym stoisku większej firmy można też zauważyć smartwatche, prezentujące się naprawdę różnorodnie (choć duża część firm stawia ewidentnie na bardzo nowoczesny, nieco „kosmiczny” design). Laptopy i komputery stacjonarne są oczywistością, odniosłem natomiast wrażenie, że mało jest tabletów i można w tym dopatrzyć się kolejnego znaku, że segment ten będzie z roku na rok tracił na znaczeniu, praktycznie tylko Samsung eksponuje swojego nowego Galaxy Note.

___________________

Zapraszamy do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.

Related posts

Leave a Comment