You are here
Nowe Wiadomości Google wylądowały na iOS Aplikacje mobile 

Nowe Wiadomości Google wylądowały na iOS

Podczas ostatniej konferencji Google I/O gigant zaprezentował między innymi nowe, wspierane przez sztuczną inteligencję Wiadomości Google. Aplikacja trafiła właśnie do użytkowników smartfonów z iOS na pokładzie.

Naszpikowany inteligencją agregator newsów przygotowanych z myślą o konkretnym użytkowniku — tak najłatwiej opisać nową aplikację Wiadomości Google, która trafiła właśnie do sklepu Apple AppStore. Jako że korzystałem ze wcześniejszych wersji aplikacji i uznawałem je za najlepsze w swojej kategorii, pragnąłem czym prędzej wypróbować nowość. Dziś mam takową możliwość.

Zupełnie nowe Wiadomości Google dla iOS

Aplikacja sama w sobie niespecjalnie mnie zaskoczyła. Wszystko przez to, że wiedziałem o niej wszystko tuż po zapowiedzi na Google I/O. Nie oznacza to, że przedzierając się przez nowości zawarte w programie, odczuwałem nudę. Przeciwnie, każdy kolejny panel to swego rodzaju ekscytacja i zapowiedź jeszcze doskonalszego narzędzia. Narzędzia, z którego korzystam w zasadzie codziennie.

Zmieniła się oczywiście ikona, która staranniej oddaje możliwości aplikacji. Sam program został podzielony na cztery sekcje, do których dostęp mamy z paska narzędziowego umieszczonego na samym dole panelu. Pierwsza zakładka Dla ciebie jest w zasadzie najobszerniejsza i to z niej jako użytkownik będę korzystał najczęściej. Znajdziemy w niej spersonalizowane podsumowanie wiadomości, które rozpoczyna pięć najważniejszych artykułów wytypowanych przez Google. Pod nimi pojawią się inne, nieco mniej ważne sugestie powstałe w oparciu o uczenie maszynowe.

Wiadomości Google

Kolejna sekcja to Nagłówki. To nic innego jak zbiór zyskujących popularność artykułów z ostatnich godzin lub dni. Sekcję posegregowano w kategorie takie jak najnowsze, polska, świat, dla firm, nauka i technika, rozrywka oraz sport. Dla każdego coś miłego.

Ostatnią zakładką jest Kiosk, który zachował swoją pierwotną funkcjonalność. Wróćmy do przedostatniej sekcji Ulubione. Panel ten, podobnie jak poprzednie podzielono na mniejsze (tematy, źródła, lokalizacje, zapisane wyszukiwania i zapisane artykuły).

Skuteczność SI

Zdaję sobie sprawę ze skuteczności algorytmów badających zainteresowania. Potwierdzeniem poprawnego przetwarzania danych na potrzeby personalizacji treści znajdziemy w prawie każdej usłudze. Dotyczy to także nowej aplikacji Wiadomości Google, w której treści okazały się w 100 proc. trafiać w mój gustu. Myślę, że z rzeczonym programem zostanę na dłużej.

Related posts

Leave a Comment