Wyszukiwarka Google na iPhone’ach kosztowała firmę 9,4 mld dolarów

Wydaje się to nie do pomyślenia, ale gigant z Mountain View musiał zapłacić Apple kwotę 9,4 mld dolarów, tylko po to, aby wyszukiwarka Google była domyślnym narzędziem w iOS.

Wyszukiwarka Google
fot. Pixabay

Wyszukiwarka Google to najpopularniejsze i jakby nie patrzyć, najskuteczniejsze rozwiązanie w swojej klasie. Bing, Yahoo, Baidu oraz Yandex, czyli bezpośrednia konkurencja nie może równać się z rozwiązaniem giganta z Mountain View. Nie oznacza to jednak, że każda firma technologiczna dokłada starań, aby móc korzystać z rozwiązań Google’a. Idealnym przykładem jest tutaj Apple, które za ustawienie rzeczonego produktu jako domyślnego w iOS zażyczyło sobie aż 9,4 mld dolarów.

Wyszukiwarka Google na iPhone’ach

Nawet przy założeniu, że firmom nie udałoby się dogadać w kwestii opłat, sama wyszukiwarka Google nie zniknęłaby z iPhone’ów na stałe. Dlaczego więc amerykański koncern zdecydował się zawrzeć porozumienie w kwestii opłat? To proste, firma pragnie, aby jej rozwiązanie było domyślnie ustawioną opcją w iOS.

Gros typowych użytkowników, szczególe tych wykorzystujących codziennie sprzęt Apple, nie zastanawia się nad zmianą domyślnych opcji, szczególnie tych ukrytych głębiej w ustawieniach. Brak zdefiniowanej od wyjęcia z pudełka wyszukiwarki Google mogłoby więc skutkować brakiem jej aktywności na danym koncie. 

Niby niewiele, ale pamiętajmy, że potęga Google’a została zbudowana właśnie na danych o użytkownikach, w tym historii przeglądania. Oznacza to, że teoretycznie wysoka cena porozumienia z Apple, nie musi wcale oznaczać „straty”. Przeciwnie, firma Sudara Pichai’a może wręcz na wspomnianej decyzji zarabiać. Nie bezpośrednio, ale jednak.

Źródło: PhoneArena

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

192 More posts in Aplikacje category
Recommended for you
Messenger
Messenger właśnie stał się lepszym miejscem. Wszystko dzięki jednej małej nowości

Messenger od Facebooka to kawał świetnego komunikatora, ale skłamałbym, pisząc, że produkt nie posiada braków....