Najczęściej wybierany prezent minionych świąt? Flurry Analytics odpowiada
Ten rok pomimo świetnych wyników sprzedaży nie był dla Apple łaskawy. Tym bardziej powinien dziwić wynik badań Flurry Analytics, w myśl którego najczęściej wybieranym prezentem z segmentu elektroniki użytkowej był właśnie iPhone.
Apple się kończy? Android jest najpopularniejszą mobilną platformą? Nowe iPhone’y to odgrzewane kotlety? Niezależnie od tego z której strony „zaatakujemy” firmę musimy wziąć pod uwagę, że produkty sadowników w dalszym ciągu należą do topowych i stanowią obiekt westchnień fanów urządzeń mobilnych.
Flurry Analytics pokazuje kto tak naprawdę rządzi
Zacznijmy od zdefiniowania, na czym opierają się dane zaprezentowane na wykresie umieszczonym na początku wpisu. Otóż są to informacje o procentowym udziale aktywacji urządzeń mobilnych w okresie od 19 do 25 grudnia, a więc w czasie świątecznym. Dane pokazują, na ile popularnym prezentem okazały się sprzęty poszczególnych producentów.
Jak nie trudno zauważyć królują tutaj iSprzęty, a mówiąc ściślej – iPhone’y, których procent aktywacji sięgnął aż 44 punktów procentowych. Całkiem nieźle poradził sobie również Samsung, który zaliczył w tym roku potężną wpadkę, która poskutkowała wycofaniem ze sprzedaży Galaxy Note 7.
Flurry Analytics pokazuje nowy trend
Statystyki opublikowane przez FA dają domyślenia i ukazują nową modę. Modę na smartfony z ekranami o większej przekątnej, nazywanych phabletami. Okazuje się, że są to coraz częściej wybierane urządzenia, szczególnie jeśli zestawimy je ze sprzętem o niższej przekątnej wyświetlacza.
Źródło: Flurry Analytics