Właśnie poznaliśmy wymagania Google Stadia względem prędkości sieci
Phil Harrison odpowiedzialny za Google Stadia zdradził w wywiadzie dla serwisu Kotaku kilka interesujących kwestii związanych z nowo powstającą platformą grową. Dzięki wspomnianej wypowiedzi dowiedzieliśmy się, jakiej przepustowości łącza będzie wymagał streaming gier w usłudze Google’a.
Warto zaznaczyć, że informacje udostępnione przez szefa zespołu Google Stadia nie są informacjami w pełni oficjalnymi. To komunikat pracownika, a nie dane, które znalazły się w specyfikacji usługi. Przepustowość, o której wspomina Harrison, wynika z do tej pory przeprowadzonych w Google’u testów. Przejdźmy do konkretów.
Jaka przepustowość dla Google Stadia?
Wiele zależy od jakości, na której nam zależy. Zakładając grę w rozdzielczości 1080p oraz 60 klatkach na sekundę, łącze powinno obsługiwać transfer na poziomie 25 Mb/s. Natomiast, jeśli zależy nam na zabawie w 4K, wartość ta wzrośnie do 30 Mb/s. Co ciekawe, są to graniczne wartości i przez lwią część rozgrywki wymagania będą znacznie niższe.
Wygląda to nieźle. W końcu chyba większość z nas może pochwalić się sprawnie działającym łączem o prędkości ponad 30 Mb/s, nie mówiąc już o ultraszybkim światłowodzie. Niemniej, warto wziąć pod uwagę, że multimedialnie usługi streamingowe mają niższe od Google Stadia wymagania.
Źródło: Kotaku
Dzień dobry
Z artykułu wynika, że potrzebna prędkość transferu internetu do obsłużenia streamingu gier to 25MB/s. Popularna sieć LTE to transfer na poziomie 150Mb/s. „B” i „b” nie jest tym samym. „B” – bajt, „b”- bit. Jeden bajt to 8 bitów. Z prostych obliczeń wynika, że żeby w pełni cieszyć się możliwościami gier streamingowych w jakości 1080p 60FPS potrzebny jest transfer danych na poziomie 200Mb/s czyli większy niż standard LTE. Jeżeli popełniam gdzieś błąd, proszę o wskazanie go, a jeżeli nie, proszę o wprowadzenie poprawek do artykułu i niewprowadzanie czytelników w błąd.
Z uszanowaniem,
SC
Kiedy czas goni łatwo o pomyłkę ? dziękuję i pozdrawiam.