Wybierz najlepszą grę IGF-u – mamy polskie akcenty
Bycie wyróżnionym na „Independent Games Festival” to wciąż najbardziej pożądana przez twórców niezależnych nagroda, jaką mogą otrzymać za swoją pracę. Przed taką szansą stanęły w tym roku między innymi dwie rodzime produkcje.

„IGF” odbywa się w ramach „Game Developers Conference”, a laury tutaj zdobyte, oprócz prestiżu, gwarantują deweloperom pokaźny zastrzyk gotówki na kolejne produkcje. Nagroda główna wynosi bagatela 30 tysięcy dolarów, a kwoty w pozostałych kategoriach wahają się w granicach 1-5 tysięcy dolarów. Nie trudno zgadnąć, iż w przypadku mniejszego studia nawet taka suma potrafi dużo zdziałać.
Lista kandydatów do nagrody prezentuje się następująco:
- 80 Days,
 - BECOME A GREAT ARTIST IN JUST 10 SECONDS,
 - Bounden,
 - Coming Out Simulator 2014,
 - Desert Golfing,
 - Donut Country,
 - Elegy for a Dead World,
 - else Heart.Break(),
 - Ephemerid: A Musical Adventure,
 - Framed,
 - how do you Do It?,
 - Ice-Bound: A Novel of Reconfiguration,
 - Invisible, Inc.,
 - Killer Queen,
 - Lumino City,
 - Memory of a Broken Dimension,
 - Metamorphabet,
 - Oquonie,
 - Outer Wilds,
 - Phonopath,
 - Plug & Play,
 - PRY,
 - Rooftop Cop,
 - Shovel Knight,
 - Tetrageddon Games,
 - The Sailor’s Dreams,
 - The Talos Principle,
 - The Vanishing of Ethan Carter,
 - This War of Mine,
 - Three Fourths Home,
 - Thumper.
 
Wśród nominowanych tytułów odnajdziemy kilka godnych naszej uwagi produkcji. W moim przypadku na pewno będzie to „The Talos Principle”, o którym zdążyłem już coś napisać. Jeśli jesteście z kolei pasjonatami tańca, bez wahania powinniście sięgnąć po grę „Bounden” – miks popularnej zabawy imprezowej „Twister” z baletem. Obok zagranicznych projektów w szranki stanęły także dwa polskie – „This War of Mine” oraz „The Vanishing of Ethan Carter” („Zaginięcie Ethana Cartera”).
http://www.youtube.com/watch?v=Gete61IxkPo
Pierwsza propozycja należąca do 11 Bit Studios została szeroko doceniona nie tylko przez dziennikarzy branżowych, ale i samych graczy, a i na naszym portalu gra cieszyła się dużym zainteresowaniem, o czym poczytać możecie tutaj. Głównymi atutami produkcji zespołu rodem ze stolicy są: oryginalna koncepcja, miła dla oka grafika czy moralne wybory, które towarzyszą nam podczas rozgrywki. W przypadku debiutanckiego przedsięwzięcia warszawskiego studia The Astronauts jest podobnie. W głównej mierze jego atutem jest wykorzystanie przez twórców najnowszych zdobyczy technologicznych oraz to, iż w grze znajdziemy zaskakująco dużą ilości oryginalnych rozwiązań, które deweloperzy przemycili do „Zaginięcia”. Za przykład niech posłuży fotorealistyczny świat gry, wykreowany dzięki technologii zwanej fotogrametrią. Z większą porcją informacji o grze zapoznać się możecie w naszych wcześniejszych publikacjach.
Jak wcześniej wspomniałem „IGF” towarzyszy konferencji „GDC” odbywającej się w dniach 2-6 marca, która zapowiada się równie emocjonująco. Na wydarzeniu swój panel będzie miało między innymi Sony, podczas którego ma zdradzić nowe szczegóły dotyczące gogli VR – „Projekt Morfeusz”. Wracając do samych nagród… Na swoich faworytów głosować możecie do 10 lutego do godziny 8:59 naszego czasu, odwiedzając poniższy adres. Trzymam mocno kciuki za polskie marki. Od razu tłumaczę, że nie robię tego z sentymentu czy lokalnego patriotyzmu, a najzwyczajniej w świecie, dlatego iż każda z nich jest po prostu dobra.
Źródło: IGF.com



