You are here
Najbardziej wartościowe firmy 2015 roku według magazynu Forbes News 

Najbardziej wartościowe firmy 2015 roku według magazynu Forbes

Magazyn „Forbes” opublikował najnowszy ranking najcenniejszych marek świata. Podobnie jak miało, to miejsce w przypadku zeszłorocznej odsłony, w tym roku także w czołówce znalazły się firmy z branży technologicznej.

 
 
Na pierwszym miejscu znajdziemy koncern z nadgryzionym jabłkiem. Pod skrzydłami Tima Cooka gigant z Cupertino stale się rozwija i podbija kolejne rynki, co zaprocentowało tym, iż uzyskał on większą wartość niż pozostałe firmy z podium razem wzięte (blisko 150 milionów). „Apple” w porównaniu do roku ubiegłego zaliczył wzrost wartości o 17%, a łącznie już piąty raz z rzędu uplasował się na pierwszej pozycji. Amerykanie w mistrzowski sposób opanowali sztukę budowania marki oraz marketingowy szum. Wszyscy wiedzą, iż konkurencyjne produkty przedsiębiorstwa z logiem nadgryzionego jabłka są jakościowo oraz funkcjonalnie nie gorsze, a często bywają zdecydowanie tańsze. Rozpoznawalność marki jest, jednak ogromna, a pokazywanie się celebrytów z produktami „Apple’a” także robi swoje.

„Apple” w zeszłym roku na reklamę wydał „tylko” ponad trzy razy mniej pieniędzy niż „Samsung” (1.2 w stosunku do 4 mld dolarów Koreańczyków). Nie przeszkodziło to, im sprzedać w czwartym kwartale 2014 roku 75 milionów egzemplarzy “iPhone’ów”.

 

Drugie miejsce okupuje „Samsung”, a stawkę zamyka Gigant z Redmond. Warto nadmienić, że „Microsoft” w 2014 roku zajmował drugą pozycję, a więc zaliczył drobny spadek. Istnieje, jednak duże prawdopodobieństwo, że w przyszłym roku może zdecydowanie nadgonić, za sprawą prezentacji, z którymi mogliśmy się zapoznać podczas konferencji BUILD 2015”. Przypomnijmy, tylko że w niedługim czasie na rynku zadebiutuje najnowsza odsłona „okienek”. O różnych edycjach OS-u „Microsoftu” przeczytacie w najnowszym wpisie naszego redakcyjnego kolegi Marcina.

W swoim rankingu „Forbes” wziął pod uwagę 200 największych firm świata, jednak tylko tych, które, choćby w minimalnym stopniu działają na amerykańskim rynku. Z tego, też względu z miejsca odpadli tacy potentaci branży technologicznej jak: operator telefonii komórkowej „Vodafone”, czy chiński „Tencent”.

Artykuły wszystkich wspomnianych marek znajdziecie w naszym e-sklepie.

 
Źródło: Forbes

Related posts

Leave a Comment