Najbardziej wartościowe firmy 2015 roku według magazynu Forbes

Magazyn „Forbes” opublikował najnowszy ranking najcenniejszych marek świata. Podobnie jak miało, to miejsce w przypadku zeszłorocznej odsłony, w tym roku także w czołówce znalazły się firmy z branży technologicznej.

 
 
Na pierwszym miejscu znajdziemy koncern z nadgryzionym jabłkiem. Pod skrzydłami Tima Cooka gigant z Cupertino stale się rozwija i podbija kolejne rynki, co zaprocentowało tym, iż uzyskał on większą wartość niż pozostałe firmy z podium razem wzięte (blisko 150 milionów). „Apple” w porównaniu do roku ubiegłego zaliczył wzrost wartości o 17%, a łącznie już piąty raz z rzędu uplasował się na pierwszej pozycji. Amerykanie w mistrzowski sposób opanowali sztukę budowania marki oraz marketingowy szum. Wszyscy wiedzą, iż konkurencyjne produkty przedsiębiorstwa z logiem nadgryzionego jabłka są jakościowo oraz funkcjonalnie nie gorsze, a często bywają zdecydowanie tańsze. Rozpoznawalność marki jest, jednak ogromna, a pokazywanie się celebrytów z produktami „Apple’a” także robi swoje.

„Apple” w zeszłym roku na reklamę wydał „tylko” ponad trzy razy mniej pieniędzy niż „Samsung” (1.2 w stosunku do 4 mld dolarów Koreańczyków). Nie przeszkodziło to, im sprzedać w czwartym kwartale 2014 roku 75 milionów egzemplarzy „iPhone’ów”.

 

Drugie miejsce okupuje „Samsung”, a stawkę zamyka Gigant z Redmond. Warto nadmienić, że „Microsoft” w 2014 roku zajmował drugą pozycję, a więc zaliczył drobny spadek. Istnieje, jednak duże prawdopodobieństwo, że w przyszłym roku może zdecydowanie nadgonić, za sprawą prezentacji, z którymi mogliśmy się zapoznać podczas konferencji BUILD 2015”. Przypomnijmy, tylko że w niedługim czasie na rynku zadebiutuje najnowsza odsłona „okienek”. O różnych edycjach OS-u „Microsoftu” przeczytacie w najnowszym wpisie naszego redakcyjnego kolegi Marcina.

W swoim rankingu „Forbes” wziął pod uwagę 200 największych firm świata, jednak tylko tych, które, choćby w minimalnym stopniu działają na amerykańskim rynku. Z tego, też względu z miejsca odpadli tacy potentaci branży technologicznej jak: operator telefonii komórkowej „Vodafone”, czy chiński „Tencent”.

Artykuły wszystkich wspomnianych marek znajdziecie w naszym e-sklepie.

 
Źródło: Forbes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

6480 More posts in News category
Recommended for you
Tomb Raider
Nowa gra mobilna Tomb Raider. A kiedy kolejna wersja tej popularnej gry video?

Minęły już dwa lata od ostatniej gry z bardzo popularnej serii Tomb Raider i wielu...