You are here
Bolid studentów z Wrocławia piąty na słynnym Silverstone News 

Bolid studentów z Wrocławia piąty na słynnym Silverstone

Studenci Politechniki Wrocławskiej z drużyny PWR Racing Team zajęli piąte miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów Formuły Student w Anglii. Na słynnym torze Silverstone rywalizowało 130 zespołów z ponad 30 krajów świata.
bolidpolski

W zawodach Formuła Student rywalizują wyścigowe samochody zaprojektowane i zbudowane przez studentów uczelni technicznych z całej Europy. Impreza ma zachęcać do innowacji i być okazją do treningu dla młodych inżynierów.

Pierwsze miejsce zdobył Uniwersytet w Stuttgarcie, drugie – Instytut Technologii w Karlsruhe, a trzecie – Uniwersytet Techniczny w Graz. Drużyna Politechniki Wrocławskiej spisała się najlepiej spośród wszystkich polskich zespołów, zajmując piąte miejsce. Zespół z Politechniki Białostockiej w klasyfikacji generalnej był 33., a drużyna z Politechniki Warszawskiej – 95.

Brytyjskie zawody były debiutem bolidu RT07, nad którym studenci Politechniki Wrocławskiej pracowali przez cały rok. “Sukces zawdzięczamy doświadczeniu zdobywanemu przez ostatnich kilka lat i rozsądnemu podejściu do budowy naszego najnowszego bolidu – RT07” – mówi Jędrzej Piasecki z PWR Racing Team. “Nasz pojazd nie przeszedł rewolucji, a ewolucję. Skorzystaliśmy z najlepszych rozwiązań w poprzednich bolidach i udoskonaliliśmy je. Dzięki temu RT07 spisuje się tak dobrze” – dodaje.

Zawody trwały od czwartku 14 lipca do niedzieli 17 lipca. Ich uczestnicy musieli zmierzyć się z konkurencjami statycznymi (m.in. prezentacjami biznesowymi i konstrukcyjnymi bolidu) oraz tzw. konkurencjami dynamicznymi (w tym testem przyspieszenia i wyścigiem wytrzymałościowym). Członkowie PWR Racing Team najlepiej poradzili sobie w Endurance, czyli teście wytrzymałościowym na 22 km. Zajęli w nim czwarte miejsce. W prezentacji designu swojego bolidu zdobyli siódme miejsce, a w teście przyspieszenia – dziewiąte.

Wrocławski pojazd waży 195 kg, a jego strukturą nośną jest monokok zbudowany z prepregów węglowych, piany – tzw. honeycombu aluminiowego (materiału o strukturze plastra miodu), polamidu i żywic epoksydowych. Jest wyposażony w pakiet aerodynamiczny, czyli przednie i tylne skrzydła, których zadaniem jest zwiększyć przyczepność pojazdu na zakrętach.

“Ze względu na awarię przed zawodami w Wielkiej Brytanii nie mieliśmy zbyt wiele czasu na treningi. Dlatego nie mogliśmy powiedzieć, że pojechaliśmy tam w 100 proc. przygotowani. Przed niemieckim turniejem nasi kierowcy będą mieli około dwa tygodnie na testy i treningi. Dlatego jesteśmy dobrej myśli i będziemy mierzyć w jeszcze wyższe lokaty” – podkreśla Jędrzej Piasecki.

Kolejny start studentów z PWR Racing Team już w sierpniu na niemieckim torze Hockenheimring.

Drużyna Politechniki Wrocławskiej, jako pierwszy zespół z Polski wystartowała w zawodach Formuły Student w 2009 r. – właśnie w Wielkiej Brytanii – wówczas z wirtualnym projektem RT09. W kolejnej edycji zespół zaprezentował już swój pierwszy bolid – RT01. Obecnie na świecie działa ponad 500 studenckich teamów startujących w tych zawodach, w tym osiem z Polski. Liderem wśród polskich zespołów pozostaje PWR Racing Team, który w ubiegłym roku potwierdził, że jest zespołem z czołówki, trzykrotnie zdobywając dziewiąte miejsca – na zawodach w Anglii, Niemczech i Stanach Zjednoczonych.

źródło: PAP – Nauka w Polsce

_______________________________________________

Zapraszamy do naszego e-sklepu, gdzie znajdziecie szeroki wybór produktów w bardzo atrakcyjnych cenach. Polecamy również profil Vip Multimedia na Facebooku.

 

Related posts

Leave a Comment