You are here
Breaking News na Facebooku. Czuję, że wydawcy popłyną artykuły News 

Breaking News na Facebooku. Czuję, że wydawcy popłyną

Sekcja Breaking News, czyli wiadomości z ostatniej chwili, pojawiła się na amerykańskim Facebooku jakiś czas temu. Biorąc pod uwagę pozytywny odbiór narzędzia przez wydawców oraz użytkowników serwisu, zasięg sekcji zostanie rozszerzony o kolejne 50 państw. Co oznacza to dla nas — Polaków?

Breaking News

Facebook nie jest wyłącznie platformą społecznościową. To potężne narzędzie, które służy nam również za źródło informacji lokalnych, krajowych oraz światowych. Newsy zaufanych wydawców pozwalają nam trzymać rękę na pulsie i być na bieżąco z interesującymi nas wydarzeniami. Prawda jest jednak taka, że ciężko nam odseparować treści najistotniejsze w danej chwili. Problem jest realny, zwłaszcza kiedy “ważność” komunikatu cechuje krótki termin przydatności. Przykłady?

Proszę bardzo — awaria pociągów na jednej z najbardziej uczęszczanych tras miejskich, spowodowana śmiertelnym wypadkiem. Usunięcie skutków potrwa około 90 minut, czyli półtorej godziny. Wiadomość jest dla was istotna, ale po 90 minutach będzie jednym z wielu przestarzałych newsów. Co, jeśli Facebook pozwoliłby wydawcom oznaczać istotne “czasowo” treści?

Breaking News — czyli czasowo wartościowe newsy na Facebooku

Facebook testował sekcję Breaking News w Stanach Zjednoczonych od dłuższego czasu, jednak dopiero teraz postanowiono podzielić się z opinią publiczną wynikami. Zuckerberg jest więcej niż zadowolony z przebiegu testów i postanowił rozszerzyć dostępność sekcji o Amerykę Łacińską, Europę oraz Australię.

Co ważne — w akcji mogą brać udział tylko wybrani wydawcy. Oznacza to, że nie każdy serwis dostarczający kontent informacyjny będzie mógł oznaczać swoje newsy charakterystycznym znaczkiem. To mnie akurat cieszyć, przynajmniej na ten moment.

Jak działa “łatka” Breaking News? Wydawca może skorzystać z niej raz dziennie, przy czym musi określić, ile dokładnie czasu będzie trwać “ważność” informacji. Może to być maksymalnie 6 godzin. Sensownie, zwłaszcza że w przypadku okresów o wzmożonej liczbie istotnych w przekazie wydarzeń, wydawca będzie mógł zwiększyć liczbę oznaczeń, korzystając z miesięcznej puli 5 dodatkowych etykiet.

Wygląda na to, że akcja naprawdę działa. Według badań liczba interakcji postów Breaking News wrosła o 7%, komentarze o 4%, udostępnienia zaś o 11%.

Optymistyczny początek nie oznacza pozytywnego rozwoju

Przyznam, że boję się kierunku, w jakim zmierza Facebook. Zuckerberg testuje, sprawdza, wdraża, wycofuje — komplikuje korzystanie z serwisu w imię chęci jego doskonalenia. To samo może uczynić z BN. Pomyślcie, że sekcja trafi do Polski i będą mogli korzystać z niej wszyscy chętni wydawcy. Wyobrażacie sobie, jak wiele szkody mogłoby to przynieść. Pozostawiam was z tematem otwartym na przemyślenia.

Źródło: Facebook

Related posts

Leave a Comment