Facebook wprowadza kolejne zmiany, tym razem z myślą o reklamodawcach

Jak bardzo mogą irytować wyświetlające się samoczynnie reklamy i filmy wideo, nie trzeba nikogo przekonywać. Korzystając z Facebooka mogliśmy je zignorować i przejść do interesującej nas treści. Twórcom serwisu społecznościowego zależy jednak, by użytkownicy zapoznali się z przesłaniem kierowanych do nich reklam. W związku z tym Facebook wprowadził narzędzie, dzięki któremu, chcąc czy nie chcąc, będziemy zmuszeni do poświęcenia chociaż paru sekund, by poznać przekaz reklamy.

Z przeprowadzonych przez Fors Marsh Group testów wynika, że najważniejsze treści reklamy wyświetlane są w pierwszych 3 sekundach, natomiast 74% równie ważnych w 10. Dlatego im szybciej reklamodawca dotrze z przekazem do adresatów, tym większe szanse na to, że zapamiętają oni treść reklamy. Należy się również liczyć z tym, że w dzisiejszych czasach coraz częściej strony internetowe przeglądane są na urządzeniach mobilnych, co niesie ze sobą pewne niedogodności – oglądane na ekranie smartfonu lub tabletu wideo potrafi nieprzyjemnie zaskoczyć użytkownika głośnością. 80% osób reaguje negatywnie i wyłącza reklamę.

Przed twórcami reklam stanęło poważne zadanie – w jaki sposób dotrzeć do widzów z przekazem nawet wtedy, kiedy wyłączyli oni dźwięk. Nowe narzędzie Facebooka umożliwia automatyczne generowanie podpisów, na razie jedynie w języku angielskim, które przesyłane są do reklamodawcy w celu edycji i zapisu. Dzięki temu, najważniejsze treści reklamy trafią do świadomości użytkowników nawet wtedy, kiedy nie zechcą oni obejrzeć filmu lub mają wyłączony dźwięk.

To nie jedyne udogodnienia, jakie Facebook oferuje osobom chcącym promować swoje produkty i treści. Płatna opcja umożliwi im dostęp do informacji, ile procent użytkowników obejrzało reklamę z dźwiękiem, a ile bez.

Czy wprowadzone przez Facebook zmiany spowodują, że nie ustrzeżemy się przed atakującymi nas reklamami?  

 

Źródło: Facebook, Engadget

________________________________________________

Zapraszamy do naszego e-sklepu, gdzie znajdziecie szeroki wybór gier oraz konsol w bardzo atrakcyjnych cenach. Polecamy również profil Vip Multimedia na Facebooku.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

3829 More posts in artykuły category
Recommended for you
Tomb Raider
Nowa gra mobilna Tomb Raider. A kiedy kolejna wersja tej popularnej gry video?

Minęły już dwa lata od ostatniej gry z bardzo popularnej serii Tomb Raider i wielu...