face 750x300 2

Facebook wprowadził nowe ikony i co z tego?

Internet oszalał, a każdy kto ma Facebook’a (są tacy co nie mają o.O) z ekscytacją najeżdża na przycisk „Lubię to” i sprawdza, czy u niego również pojawiły się nowe ikony wyrażające emocje. Jest ich sześć, a mi i tak jest wszystko jedno ile.

face 750x300 2

Od dawna spekulowało się, że na Fecebook’u pojawią się zupełnie nowe możliwości, które pozwolą użytkownikom na lepsze, a co za tym idzie, bardziej emocjonalne wyrażanie tego, co czują. Wstępnie rozważana była opcja z wprowadzeniem przycisku „Nie Lubię”, ale pojawił się pewien problem. Wiadomo, że obecnie wpisy na portalu oddziaływają na psychikę użytkowników, a w sytuacji, gdy ktoś mniej odporny psychicznie spotkałby się z falą tego typu powiadomień, mogłoby to skończyć się tragicznie. Nie byłby to pierwszy raz w historii, gdy ktoś odebrałby sobie życie z powodu internetowego hejtu.

Za tym, by nie wprowadzać „Nie Lubię”, przemawiał jeszcze jedna argument. Firmy, dla których Facebook jest głównym kanałem komunikacji z klientem, narażone zostałyby na działania nieuczciwej konkurencji. A jak wiadomo, korporacje zostawiają w kieszeni Zuckerberga niemałe kwoty i trzeba o nie dbać. Nowe ikony miały rozwiązać ten problem i dać użytkownikom coś nowego. Tylko nie potrafię zrozumieć, po co?

face 750x300 1

Przycisk „Lubię to” w zupełności wystarczył, by dać wyraz temu, że dany post przypadł nam do gustu. W innej sytuacji mieliśmy komentarz. A teraz? Wielki kciuk, Serce (Super), Uśmiech (HaHa), Zdziwienie (Wow), Smutek (Przykro mi) no i Złość (Wrr). Wydawać się może, że to gama najważniejszych emocji, których mogliśmy potrzebować. Ale czy naprawdę? Spójrzmy na Złość. Czy jeżeli pod wpisem o chorym kotku, umieszczę wkurzoną emotikonkę oznacza to, że: 

a) Nie lubię kotów i cieszę się, że Puszek ma blue monday
b) Jestem zły, że kot jest chory
c) Przypaliłem obiad, bo czytałem o chorym kocie
d) Mam gdzieś wiadomość

Interpretacji każdej z ikonek może być multum, a żadnej z nich tak naprawdę nie potrzebujemy. Zalew informacji o ich pojawieniu się, można porównać z wiadomościami o tym, że w grudniu spadnie śnieg. Każdy o tym pisze na wallu i jestem za to strasznie wdzięczny, przecież zawsze istnieje możliwość, że mieszkam w piwnicy i nie mam okna. Emoty wywołały lawinę, o które zapomnimy już jutro. Teraz, dzięki temu „ulepszeniu”, newsfeed jest kolorowy i dziecinny. Chciałbym, żeby zamiast tego docierały do mnie ważne informacje, a z tym cały czas jest różnie (głównie przez agresywną politykę marketingową portalu). Bywa.

Fot: NYTimes

________________________________________________

Zapraszamy do naszego sklepu, który znajdziecie pod tym adresem oraz na nasz profil Vip Multimedia na Facebooku. 

Dodaj komentarz

3830 More posts in artykuły category
Recommended for you
HP OMEN 27c Gaming Monitor – nowy monitor dla najbardziej wymagających graczy

HP prezentuje OMEN 27c Gaming Monitor dla najbardziej wymagających graczy Firma HP wciąż udoskonala i...