[GDC 2015] Crytek prezentuje możliwości silnika CryEngine 3
Na „Game Developers Conference” nie mogło zabraknąć Cryteka. Niemiecka firma słynąca z serii „Crysis” zaprezentowała materiały ukazujące wykorzystane technologie oraz wydane i przyszłe produkcje wykorzystujące oprogramowanie omawianego przedsiębiorstwa.
O planach Cryteka informowałem we wcześniejszym newsie. Część przecieków się potwierdziła, ale firma zaskoczyła odwiedzających również kilkoma nowościami. Na rynku jest dosyć tłoczno za sprawą takich silników, jak: „Unreal Engine 4”, „Unity 5” czy „Source 2”. Pierwszego deweloperzy mogą już używać za darmo, tak samo, jak z ograniczonej wersji „Unity 5” (z pełnego pakietu narzędzi korzystać można za kwotę 75 dolarów miesięcznie lub uiszczając jednorazową opłatę w wysokości 1500 dolarów). Za możliwość pracy na silniku „CryEngine 3” wydać musimy kwotę 10 dolarów miesięcznie. Jak widzimy, wybór oprogramowania jest duży i, aby się wybić oraz z sukcesem powalczyć o klientów, należy włożyć w swój produkt wiele pracy
Czy „CryEngine” ma na to szanse? Z okazji targów „GDC
http://www.youtube.com/watch?v=L_wAnLxtmZ0
Natomiast drugi materiał prezentuje już wydane lub mające mieć swoją premierę w najbliższym czasie produkcje powstałe na silniku „CryEngine 3”. Bystre oko gracza zauważy wśród nich, takie tytuły jak: „Evolve”, „Lichdom Battlemage” czy „Kingdom Come: Deliverance”:
http://www.youtube.com/watch?v=6543HUY_TwM
Choć niemiecki silnik poszedł nieco w odstawkę, a producenci najwyraźniej zapomnieli, iż nadal dysponuje on sporymi możliwościami, pokazane na vencie materiały być może sprawią, że więksi developerzy sięgną po oprogramowanie Cryteka
Na koniec poniżej przyjrzeć się możecie kilku screenom z gier wykorzystujących niemiecką technologię:
Firma zapowiedziała również, iż intensywnie pracuje nad mobilną wersją swojego silnika (Android), a także przystosowuje narzędzia do obsługi gogli VR.
Źródło: GDC