You are here
Golden Trailer Awards – zwiastuny, też zdobywają laury. Gry 

Golden Trailer Awards – zwiastuny, też zdobywają laury.

Nie każdy zdaje sobie sprawę z faktu, że zwiastuny również mają swoją ceremonię rozdania nagród. Z dużą uwagą będziemy śledzić tegoroczną edycję Golden Trailer Awards, ponieważ w kategorii najlepszy zwiastun gry, mamy swoich reprezentantów. Na pięć nominowanych zajawek, aż dwie produkcje to propozycje z Polski: Cyberpunk 2077 oraz Dead Island Riptide.

Cyberpunk: 2077 – Polska interpretacja cyberpunku

Cyberpunk: 2077 jest wspólnym projektem studia Platige Image i Tomka Bagińskiego, którzy brali udział przy tworzeniu animacji oraz polskiego developera CD Projekt RED, kojarzonego w kraju i na świecie z serią Wiedźmin. Zespoły miały okazję współpracować także przy produkcji obu części gry na podstawie prozy Sapkowskiego. Zwiastun ilustruje klimatyczna piosenka Bullets, popularnej formacji Archive. Czy zespół napisze muzykę do całej gry? Na dzień dzisiejszy pozostaje, to tajemnicą. Filmik odniósł niebywały sukces już w pierwszym tygodniu po premierze. Na popularnym serwisie YouTube, w niecały tydzień uzyskał ponad pięć milionów odsłon.


http://www.youtube.com/watch?v=P99qJGrPNLs

Zajawka przedstawia kobietę siejącą spustoszenie w Night City – mieście przyszłości. Ta z pozoru sympatyczna piękność, doświadczyła jednej z największych zmor metropolii-cyberpsychozy. Choroba ta jest skutkiem obsesyjnego dążenia do „doskonałości” objawiającego się wszczepianiem w ciało zbyt dużej ilości implantów. Organizm broni się jednak w naturalny sposób przed taką ingerencją, a każdy człowiek posiada pewną granicę tolerancji na tego rodzaju działania.

W zwiastunie możemy zaobserwować niewiastę, która zatraciła resztki człowieczeństwa i utraciła kontrolę nad najprostszymi odruchami. W stanie amoku kieruje agresję do wszystkiego co żywe i organiczne – w jej mniemaniu niedoskonałe. Za eliminację takich osób ze społeczeństwa odpowiada MAX-TAC (Maximum Force Tactical Division), zwany również “Psycho Squadem”.


Kulisy produkcji

Strona behance.net ujawnia szczegóły dotyczące powstawania produkcji, zaczynając od konspektów, przez postacie i otoczenie, na gotowym materiale kończąc. Jak można zauważyć, modele nie były tworzone od podstaw. Poziom szczegółów zaprezentowany w filmiku wymagał od twórców zdecydowania się na skanowanie 3D. Mechanizmem systemu jest zapis 1,27 Gigapiksela obrazu w 360 stopniach. Elementem, który jako jedyny był tworzony od podstaw w 3D (bez skanowania), to włosy modelki (w rolę skanowanej modelki wcieliła się Katarzyna Danysz).




Kto szuka, odkrywa…

Miłośnikom Cyberpunk 2020, którzy mają dar do wyłapywania szczegółów nie umknie, że relację ze zdarzenia przygotował Network News 54, czy  smaczki w postaci: wejścia do salonu Kiroshi Cyberoptics, migających reklam Dynalar Technologies (z pokolorowaną postacią znaną z podręcznika) oraz giwery Militechu, dzierżonej w dłoni przez naszego bohatera.

Jakby tego było mało, twórcy (w ostatnich sekundach nagrania 2:14 min.) ukryli w zwiastunie  całą stronę tekstu.  Z ukrytej wiadomości sporządzonej przez zespół CD Projekt RED, dowiedzieć się możemy o celach przedstawianego projektu, ale też o zapowiedzi gry, prawdopodobnie Wiedźmina. Czy informacja na pewno dotyczy tego tytułu? Mamy się przekonać 5 lutego, kiedy to CDP Red oficjalnie ma potwierdzić, o jaką grę chodzi.


Dla osób znających choć trochę język angielski mamy cały tekst, a dla tych mniej zorientowanych streszczamy ukryty komunikat.

Do you like our latest creation? We certainly hope so! 🙂 You may remember that we sometimes send you guys secret messages like this. It’s a great way for us to speak right to you instead of burying ourselves in corporate mumbo-jumbo. So let’s begin!

First of all — have you noticed all the details in our teaser (yes, it’s a teaser, we’ll make a proper trailer in the future)? If you know the Cyberpunk setting, there are some things you can spot, like implants — look for the weapon hands and the real skin — corporate emblems that should look familiar, and more. Happy hunting!

You’re probably curious about the release date. It’s currently scheduled a way off in 2015 but the truth, the delivery date is more like, “When it’s done”. We will release Cyberpunk to you when we’re convinced it is nothing but pure, refined, unadulterated awesome. We want it to be the most kick ass futuristic RPG ever — ok, maybe this sounds pretty bully, but it is our actual goal! You judge if we deliver it!

Oh — and you may wonder why we announced our game so early before the release. The reason is that we’re still building our dev team, so if you are a talented due or dudette, willing to work in a really different company (gamer’s rule & boring corporate stuff drools on a super ambitious project, send us your application right now careers@cdprojektred.com

So, you want to know what kind of game Cyberpunk 2077 will be? The short description is that it will be a story-heavy, nonlinear, open world RPG based on the well known Cyberpunk pen&paper system and setting. Building open world games is something we are mastering right now and we believe that properly joining non-linear gameplay with an excellent story telling will bring a totally new quality. Hmm… we’ll tell some more about it soon!

And that’s not all that’s new! We are about the reveal our other project, which is much closer to being completed. And yes, it will also be a fully open-world game with an intense story. You can probably guess the game we’re talking about: on the 5th of February, it will be all clear.

We are waiting for you on our newly created forum called Afterlife — what other name could we have chosen for it?

So stay tuned, as we will have a quite a lot to show and tell you soon!

CD Projekt Red Team

W skrócie:

Ten filmik to tylko teaser, pełnoprawny trailer zobaczymy za jakiś czas. Premiera gry przewidziana jest na rok 2015. Z tekstu możemy dowiedzieć się również, że ludzie z CD Projektu szukają pracowników, zgłoszenia można przesyłać na careers@cdprojektred.com. Jeśli czujesz się na siłach, droga do kariery w branży gier stoi przed Tobą otworem. Sporo informacji jest też o tym, jak nieliniowy i kładący nacisk na opowiadanie historii ma być Cyberpunk 2077. Znajdziemy tam także zaproszenie na nowe forum gry. Najwięcej emocji może wzbudzić wzmianka na temat ujawnienia drugiego projektu, który ma być ukończony znacznie szybciej. To także ma być gra z otwartym światem i wciągającą fabułą.


Do tematu zombie podejście drugie

Drugim polskim tytułem, który powalczy o prestiżowe nagrody jest kontynuacja gry o kurorcie, w którym „wypoczywają” krwisto wysmażone zombie. Za stworzenie zapowiedzi CGI Announcement  do Dead Island Riptide wrocławskiego Techlandu, odpowiada znane studio z LA-Budha Jones. Sama gra ma mieć swoją premierę na początku czerwca.

Filmik ukazuje parę zakochanych podróżujących jachtem, który na skutek sztormu rozbija się na wyspie Palanai. Pełna dramaturgii scena śmierci ilustrowana nastrojową melodią, ukazuje ostatnie chwile zakochanych na rozbitym jachcie, który jest atakowany ze wszystkich stron przez ożywione zwłoki. W podobnych okolicznościach co nasza para, trafią tam także główni bohaterowie produkcji. Wszyscy będą zmuszeni do walki o przetrwanie z nowymi rodzajami zombie.


http://www.youtube.com/watch?v=O6g6G4Wxqso


Sama zapowiedź nie zrobiła oszałamiającego wrażenia na mediach poświęconych grom komputerowym. Głównymi zarzutami okazały się: brak innowacyjności w pomyśle i ogólnie zła jakość wykonania, a mimika i wygląd postaci, które się w nim pojawiają razi sztucznością.


Oscar wśród trailerów

Ideą Trailer Awards jest nagradzanie najlepszych klipów promocyjnych roku w kategorii filmów, animacji i gier wideo.

Gala swój początek ma w 1999 roku, początkowo organizowano ją w Nowym Jorku, teraz w Los Angeles. Dziś impreza jest tak prestiżowa, że uchodzi za Oscara wśród trailerów.


Jury wybrane spośród najlepszych reżyserów, producentów, aktorów, scenarzystów, krytyków filmowych oraz dyrektorów kreatywnych z agencji reklamowych głosuje na najlepsze produkcje w 70 kategoriach. Konkurs honoruje osiągnięcia w marketingu filmowym, w tym reklamy filmów animowanych i produkcji kinowych z ostatniego roku, zwiastuny gier komputerowych, plakat czy muzykę filmową. Przecież nie od dziś wiadomo, że te potrafią być prawdziwymi dziełami sztuki. Golden Trailer ma też swój odpowiednik „Złotej Maliny”, czyli nagrody przyznawanej najgorszemu trailerowi i jego twórcom.


Konkurencja nie śpi…

Oba tytuły w kategorii najlepszego trailera gry, będą walczyły  takimi tuzami elektronicznej rozrywki jak: Crystal Dynamics i jego kultowa marka – Tomb Raider „Survivor”,  Sucker Punch Productions z produkcją inFamous: Second Son “Control” oraz Crytek z kolejną częścią swojego szlagieru Crysis 3 “Momentum”.

http://www.youtube.com/watch?v=PneD3rrdDq4
http://www.youtube.com/watch?v=R46bxNr8Iz0
http://www.youtube.com/watch?v=Njrbk3mVdbY

Oczywiście gry wideo to niejedyna kategoria Golden Trailer Awards. Najważniejsze wciąż jednak pozostają filmy. Tu też nie zabrakło polskiej nominacji, choć mniej prestiżowej – szansę na wyróżnienie ma trailer Pokłosia Władysława Pasikowskiego w kategorii najlepszy nieanglojęzyczny spot telewizyjny. Jego twórcy – Szymon Lenkowski i Piotr Bujnowicz – dwa lata temu triumfowali w kategorii dla nieanglojęzycznych filmów, tym razem kinowej i za zapowiedź melodramatu Różyczka.

Trudno wymienić wszystkich nominowanych, bo kategorii jest wiele. Wśród nich tak egzotyczne czy, jak kto woli, specjalistyczne kategorie jak: najlepsza narracja czy muzyka w zwiastunie. Szansę na swoją statuetkę mają też plakaty oraz najgorsze produkcje. Pełną listę nominowany znajdziecie tutaj.

Czy krytycy wpadną w zachwyt, podobnie jak  część sceny komputerowych graczy? Przekonamy się już 3 maja, kiedy to rozpocznie się, czternaste w historii, rozdanie Golden Trailer Awards.

Related posts

Leave a Comment