Grają o 300 tys dla dziecięcych oddziałów – pierwsza akcja wykorzystująca siłę gamingu!

Kto nie marzył, by zbierane w grze komputerowej złote monety zamieniały się w prawdziwe pieniądze? A gdyby dodatkowo zostały przekazane na społeczny cel? To stało się realne dzięki grze „2 THE LIGHT” i akcji „Zostań bohaterem! Zamień granie w pomaganie” wspieranej przez charyzmatycznego gamera – Kalucha.

Kaluch

Kamil „Kaluch” Kaliński, który na swoim gamingowym kanale ma aż milion i czterysta tysięcy subskrybentów, udowadnia, że gry to świetne narzędzie angażujące do wspierania akcji społecznych. „2 THE LIGHT” – retro platformówka, utrzymana w stylistyce 16-bit – jest pierwszą w Polsce grą, która naprawdę może zmienić czyjeś życie. Sponsor akcji – marka WIŚNIOWSKI wraz z partnerami handlowymi – przeznaczy 300 tysięcy złotych na wsparcie trzech dziecięcych oddziałów szpitalnych. Aby tak się stało, gracze muszą zebrać łącznie 600 tysięcy wirtualnych monet.

– Do akcji podchodzę bardzo osobiście. Znam kilku widzów mojego kanału, którzy walczą z chorobami. Cieszę się, że poza codzienną dawką rozrywki w postaci filmów, które publikuję na kanale, mogę zrobić coś więcej – zamienić granie w pomaganie. To świetna inicjatywa mobilizująca wszystkich fanów gier komputerowych do stworzenia czegoś wyjątkowego – komentuje Kaluch.

Głównym zadaniem w grze jest uratowanie przyjaciela, który na drugim końcu Polski znajduje się w wielkim niebezpieczeństwie. Podróżując przez trzy poziomy (trzy polskie miasta), gracz zbiera monety, które potem przeliczone zostaną na złotówki (1 moneta w grze to 50 groszy) i przekazane na wsparcie trzech dziecięcych oddziałów szpitalnych. Jak zaznacza Tomasz Miecznikowski z LifeTube, podobne mechanizmy oparte o gaming pojawiały się już na Zachodzie, gdzie takie akcje CSR-owe odbywają się regularnie:

– Warto wymienić takie inicjatywy, jak Games Done Quick, serię eventów gromadzących przed komputerami i konsolami speedrunnerów konkretnych gier, którzy podczas kilkudniowego streamu, przechodzą je na żywo w jak najkrótszym czasie. Cieszę się, że takie dojrzałe podejście do gamingu rozwija się także w Polsce, i pojawiają się pionierskie akcje takie, jak 2thelight.pl, które pozwalają poprzez pasję do gier zbierać fundusze na wsparcie dla oddziałów szpitalnych zajmujących się najbardziej potrzebującymi – dziećmi chorymi na nowotwory, choroby kardiologiczne i mukowiscydozę – mówi Tomasz Miecznikowski, Senior Account Manager LifeTube.

Współpraca z influencerami związanymi z gamingiem i e-sportem nie kończy się na tematach związanych z nowymi technologiami. O wykorzystaniu mechanizmu grywalizacji mówi Izabela Malinowska:

Nie od dziś wiadomo, że jedną lepszych form edukacji jest nauka przez zabawę. Tym razem pomysłodawcy akcji poszli o krok dalej, tworząc dedykowaną grę na potrzeby kampanii. Naturalną koleją rzeczy było zaangażowanie gamingowego youtubera trafiającego do szerokiego grona młodych odbiorców. Kiedy agencja FFW Communication zgłosiła się do nas z prośbą o pomoc w doborze twórcy – Kaluch był jednym z naszych pierwszych wyborów. Relatywnie tego typu akcji jest wciąż niewiele, więc tym bardziej cieszę się, że pomysłodawcy zdecydowali się na współpracę właśnie z nami

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

6480 More posts in News category
Recommended for you
Tomb Raider
Nowa gra mobilna Tomb Raider. A kiedy kolejna wersja tej popularnej gry video?

Minęły już dwa lata od ostatniej gry z bardzo popularnej serii Tomb Raider i wielu...