Gry na gogle VR już w przyszłym roku
Jeden z gigantów branży Ubisoft, znany między innymi z tego, że nie zwykł pakować pieniędzy w ryzykowne przedsięwzięcia ogłosił właśnie, że już w 2016 r. zamierza wprowadzić na rynek gry współpracujące z goglami VR.
Dużo się ostatnio dzieje na rynku, jeśli chodzi o pomysły nowych kontrolerów i innych urządzeń współpracujących z komputerami i konsolami. Co chwilę na tej płaszczyźnie jesteśmy zasypywani nowymi informacjami i można łatwo zgadywać, że w krótkim czasie, w trudny do przewidzenia jeszcze sposób zmieni się to za pomocą „czego” i „jak” będziemy używać wielu z naszych elektronicznych „zabawek”. Gogle VR firmowane przez jednych z największych graczy w branży – HTC Vive, Oculus Rift, Project Morpheus i Hololensy albo będą wielkim sukcesem i przełomem, albo… skończą tak jak videofony, których nikt prawie nie używa i których wprowadzenie na rynek dla ich producentów było niespodziewaną, kompletną katastrofą. Trzeba też wziąć pod uwagę to, iż zapewne rynek tych okularów nie będzie na tyle duży by wszystkie z wymienionych odniosły na nim sukces. Walka o dusze użytkowników (w tym także, a może głównie, graczy) będzie zażarta i pewnie czeka nas ostry i bezlitosny wyścig o palmę pierwszeństwa, może nawet na wzór tego, kiedy pierwsze Sony Playstation starło się z Sega Saturn i Nintendo 64.
Na dodatek nie wszyscy jeszcze biorą gogle VR na poważnie, dlatego tak ważnym i interesującym sygnałem dla wielu jest fakt, że zawsze zachowawcze i nieprzyzwoicie wręcz ostrożne Ubisoft postanowiło się na poważnie zaangażować w robienie gier pod tego typu okulary. Wysyp ich ma nastąpić w 2016r., a głównym problemem z jakim różni producenci sprzętu VR muszą się w tym czasie zmierzyć jest fakt, że we wszystkich obecnych testach ludzie sprawdzający te urządzenia nie mogli mieć ich założonych zbyt długo – kończyło się to bowiem odczuwaniem nudności, a czasem i opróżnieniem zawartości żołądka.
Jeżeli mielibyście ochotę nabyć jakieś nowe (ale niekoniecznie sprawiające podobne urzekające problemy w użytkowaniu) elektroniczne „zabawki” zapraszamy do zapoznania się z artykułami z naszego sklepu z najnowszej gazetki (bezpośredni link tutaj).
Źródła: arstechnica.com, tech.co.