Kholat dostało „zielone światło” w programie „Greenlight”

Zaledwie sześciu dni od startu w programie Greenlight, potrzebowała polska produkcja tworzona przez IMGN.PRO, by dostać się na platformę Steam.

Polska gra – Kholat – biorąca udział w programie Greenlight, a tworzona przez IMGN.PRO, przy współpracy ze studiem Wohoo została zakwalifikowana do dystrybucji na platformie Steam. Kryteria wybory nie były proste. Najważniejszym spośród nich było zainteresowanie społeczności daną pozycją i takim sposobem razem z innymi pięćdziesięcioma produkcjami tytuł wyląduje na platformie Valve.

Profil gry na Steam’ie został utworzony w ubiegły piątek. Od tego momentu na Kholat mogła głosować społeczność największej globalnej platformy dystrybucji cyfrowej, jak widać akcja zakończyła się pełnym sukcesem. Wzmożone zainteresowanie produkcją pojawiło się dopiero po weekendzie, kiedy to w polskich i zagranicznych mediach ukazała się informacja o tytule. Twórcy na specjalne względy mogli liczyć u Rosjan, gdzie gra obsadzona w tamtejszych realiach i nawiązująca bezpośrednio do historycznych wydarzeń, idealnie trafiła w gusta mieszkańców największego kraju świata, którzy wsparli ją licznymi głosami.

Wydarzenie to jest warte odnotowania, gdyż produkt potrzebował zaledwie sześciu dni na sukces w programie Greenlight. Zbliżył się, dzięki temu do absolutnego rekordu programu Greenlight wynoszącego 5 dni.

Na temat powodzenia akcji o kryptonimie „Greenlight” wypowiedział się Bartosz Moskała z IMGN.PRO:

„Nasz nagły sukces był pozytywnym zaskoczeniem dla całego zespołu (…) wierzyliśmy w wybór Kholata, ale tempo w jakim to się stało przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Wszystko to stanowi dla nas bardzo ważny komunikat, utwierdzający nas w przekonaniu o słuszności drogi, jaką podążamy tworząc nasz tytuł. Widzimy dzięki temu duży sens tworzenia gry takiej jak Kholat – opartej na emocjach i wyobraźni, budującej napięcie w oparciu o intelekt gracza, unikając jednocześnie wszechobecnego banału. (…) Udział w programie Steam Greenlight jest dla nas bardzo ważny, także z innego powodu – okazał się być fantastycznym źródłem informacji zwrotnej od środowiska graczy, co już wykorzystaliśmy i mamy zamiar wykorzystywać w procesie tworzenia gry. Za przykład mogę podać fakt, że w dniu swojej premiery Kholat będzie dostępny także na komputery Mac – co było wyraźnym życzeniem społeczności Steam.”

IMGN.PRO to niezależna, polska firma, z siedzibą w Bielsku-Białej, za którą stoi zespół z ponad 8-letnim doświadczeniem w globalnej branży gier komputerowych.Na dotychczasową działalność IMGN.PRO składa się:

  • Niezależna działalność wydawnicza oraz dystrybucyjna,
  • Outsourcing usług biznesowych dla niezależnych deweloperów,
  • Obsługa licencyjna oraz inne usługi B2B,
  • Produkcja fizycznych nośników, edycji kolekcjonerskich oraz specjalnych dóbr na potrzeby branży gier komputerowych.

Wohoo Games to nowe studio deweloperskie, otwarte w Krakowie. W jego skład wchodzą weterani branży, którzy pracowali do tej pory przy tytułach takich jak Two Worlds 2, Settlers 5 oraz Settlers 6.

Kholat na:

Steam

FB

Więcej informacji, o IMGN.PRO znajdziecie tutaj.

Żródło: IMGN.PRO

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

1242 More posts in Gry category
Recommended for you
Tomb Raider
Nowa gra mobilna Tomb Raider. A kiedy kolejna wersja tej popularnej gry video?

Minęły już dwa lata od ostatniej gry z bardzo popularnej serii Tomb Raider i wielu...