Nvidia przedstawia Position Based Fluids – czy aquafobia zbierze swoje żniwo?
Jeśli do tej pory nie byłeś zachwycony stopniem odwzorowania cieczy w grach, to najnowszy algorytm technologii PhysX sprawi Ci nie lada niespodziankę.
Nvidia zaprezentowała demo technologiczne prezentujące niespotykaną dotąd metodę animacji płynów. Position Based Fluid, bo tak oficjalne została nowa technika, jej zadaniem jest generowanie w czasie rzeczywistym najlepiej wyglądającej cieczy na rynku.
Co prawda o przydatności i efektowności nowej funkcji przekonamy się za jakiś czas, bo chwilowo żadna dostępna gra oraz karta nie korzysta z tego rozwiązania, jednak możliwości jakie z niej płyną mogą pobudzać wyobraźnię.
Fizyka cieczy od Nvidii zaaplikowana zostanie do nowych wersji PhysX i modułów APEX. Ciekawostką jest fakt, że generująca tak realistyczne efekty technologia ma działać w 30 klatkach już na kartach graficznych GeForce GTX 580.
http://www.youtube.com/watch?v=AZK9ZSPoYTA
*PhysX to silnik fizyczny firmy Ageia, która została przejęta w 2008 roku przez koncern Nvidia. Technologia od lat jest stosowana z powodzeniem w grach wideo. Jej działanie można zobaczyć w takich tytułach jak: Borderlands 2, Batman: Arkham City, Mirror’s Edge czy Metro 2033.