You are here
Spotify testuje reklamy sterowane głosem artykuły News 

Spotify testuje reklamy sterowane głosem

Włodarze popularnego serwisu streamingowego z muzyką rozważają wprowadzenie do Spotify nowego formatu reklamowego. Rozwiązanie, które jest obecnie w fazie testów, pozwalałoby na głosową interakcję z samą reklamą. Brzmi pokrętnie, ale sam pomysł nie jest zły.

Spotify

Jeśli nie korzystacie z płatnych planów premium, musicie zdawać sobie sprawę z tego, że za przyjemność korzystania z dóbr kultury takich jak muzyka czy seriale opłata pobierana jest w nieco inny sposób. Przede wszystkim zgadzacie się na wyświetlanie większej bądź mniejszej liczby banerów lub innej formy reklamy. Dotyczy to także Spotify.

Zielony serwis streamingowy najwyraźniej zauważył, że słuchając muzyki, często nie trzymamy smartfona w dłoni i ewentualna reakcja na potencjalnie interesującą reklamę zmusiłaby nas do dodatkowych czynności. Spotify chce rozwiązać tę niedogodność, jednocześnie tworząc efektywniejszą dla reklamodawców formę reklamową.

Spotify pozwoli sterować reklamami głosowo

Nowość, jak to zwykle bywa, testowana jest na dość wąskiej grupie amerykanów. Firma nie chce od razu wprowadzać formatu u większej liczby użytkowników serwisu, co mogłoby spotkać się z ewentualnym ich niezadowoleniem. Testy o niewielkiej skali wydają się sensowniejszym rozwiązaniem. Dla nas istotne jest jednak to, jak dokładnie działałby wspomniany system reklam. Spieszę z tłumaczeniem.

W przerwie podczas odtwarzania muzyki w serwisie pojawi się baner, dość standardowy, znany wszystkim użytkownikom Spotify. Reklama zostanie też zaprezentowana w formie głosowej, co ma znaczenie, zwłaszcza że gros osób używa serwisu za pośrednictwem głośników czy słuchawek. W czym będą się różnić nowe reklamy?

Otóż po wysłuchaniu treści reklamowej, aplikacja zapyta nas o to, czy chcemy kontynuować odtwarzanie. Oczywiście po kilku sekundach muzyka i tak uruchomi się ponownie. Jest to więc dość skromna zmiana, która nie zmieni zbyt wiele w sposobie korzystania z serwisu przez użytkowników. Niemniej, reklamodawcy mogą docenić nowy format, na czym zarobią włodarze usługi.

Z aplikacji Spotify możecie korzystać między innymi na smartfonach kupionych na Vipelektrogadzet.

Źródło: GSMArena

Related posts

Leave a Comment