Uber oferuje możliwość zamówienia przez Messengera
Facebook i Uber kontynuują swoją współpracę. Tym razem jest to projekt polegający na wprowadzeniu opcji „Zamów dojazd” po zaznaczeniu adresu w konwersacji na Messengerze.
Aplikacja Messenger rozwija się w zastraszającym tempie. Do tej pory mieliśmy możliwość zaznaczenia dowolnego adresu i wyszukania go na mapie Google. Teraz będziemy mogli zamówić serwis Uber bezpośrednio pod lub do wskazanego miejsca w czacie, wybierając opcję „Request a Ride”. Będzie też specjalna ikonka samochodu przeznaczona do wybierania usługi i wyszukiwania adresu w konwersacji.
Osobom stale korzystającym z serwisu Uber oraz komunikatora Messenger może się to przydać, ale pozostała część użytkowników niewiele na tym skorzysta. Jest to doskonały przykład współpracy marketingowej między dwoma gigantycznymi korporacjami. W tym wypadku należałoby się zastanowić jakie koszty poniesie każda z nich. W ostatecznym wypadku może się okazać, że to zapowiedź długiego i owocnego partnerstwa opartego o PR.
O serwisie Uber pisaliśmy już wcześniej, przy okazji akcji promocyjnej w Polsce usługi Uber Black. Nowa forma transportu publicznego jaką jest Uber budzi wiele kontrowersji, zwłaszcza wśród tradycyjnych taksówkarzy, którzy niedawno strajkowali w naszym kraju przeciwko korporacji.
Warto też wspomnieć przy okazji rzeczonej wiadomości, o stałym rozwoju aplikacji Messenger. W tym roku już mają pojawić się reklamy wewnątrz programu, a przykład współpracy z Uberem to dowód na to, że Facebook chce wykorzystać cały potencjał marketingowy Messengera. Największy problem polega na tym, żeby reklamowanie nie stało się zbyt inwazyjne i żebyśmy nie zostali narażeni na działanie botów reklamowych nawet w naszych prywatnych konwersacjach.
Źródło: Gizmodo
_____________
Zapraszamy do naszego e-sklepu. Zapraszamy również na profil Vip Multimedia na Facebooku.