Wyszukiwarka Google z nowymi reklamami. To się wam nie spodoba
Gigant z Mountain View poinformował, że wyszukiwarka grafiki Google planuje wdrożyć do usługi nowy schemat reklamowy. Cześć zdjęć prezentowanych przez narzędzie będzie odnosić się do realnych ofert kupna. Sprawdźmy szczegóły.
Sprawą jasną jest to, że Google zarabia na reklamach. To oczywiste i nie ma sensu podejmowania w tym temacie dialogu. Niemniej, niektóre posunięcia firmy związane z reklamami nieco irytują użytkowników. Weźmy za przykład ostatni pomysł giganta, który to zamierza wprowadzić propozycje zakupowe do wyszukiwarki… grafiki.
Wyszukiwarka grafiki narzędziem reklamowym
Firma słusznie zauważyła, że z wyszukiwarki grafiki korzysta ogromna część użytkowników usług Google’a. Dlaczego więc firma miałaby na tym dodatkowo nie zarobić?
Badania przeprowadzone przez koncern dają do zrozumienia, że bardzo często opieramy nasze decyzje zakupowe na informacjach zawartych w grafikach, w które obfituje wyszukiwarka. Osadzając w danym obrazie odnośnik do konkretnej oferty zakupowej, może być więc atrakcyjny zarówno dla Google’a, reklamodawcy, jak i klienta. Przynajmniej w teorii.
Uważam, że nie każdemu spodoba się takie rozwiązanie. Mnie niespecjalnie ono przeszkodzi, ale znam gros osób, które będą negowały nowość we wspomnianym narzędziu. Na negowaniu, rzecz jasna sprawa się skończy. Cokolwiek nie mówić o gigancie z Mountain View, trzeba oddać mu to, że w kwestii tego typu usług, firma nie ma sobie równych.
Ze szczegółami możecie zapoznać się na blogu Google.
Źródło: Google Blog