You are here
Zwrot pieniędzy za aplikacje kupione w Google Play – idą zmiany mobile 

Zwrot pieniędzy za aplikacje kupione w Google Play – idą zmiany

Zaledwie kilka dni temu znaleziono niewielką usterkę w funkcjonowaniu sklepu Play Store. Otóż, wbrew zapewnieniom firmy  (15  minut na zwrot pieniędzy), użytkownik decydujący się na rezygnację z jakiejkolwiek aplikacji, powinien wiedzieć o pewnych niejasnościach i niedookreśleniach z tym związanych.

marc750x300

Przede wszystkim dziwi fakt, że Google nie zapowiadało żadnych zmian związanych z polityką refundacji, a mimo to pojawiła się luka w zasadach, rządzących zwracaniem pieniędzy niezadowolonym klientom.

Na pomysł ujawnienia tej niewielkiej luki w funkcjonowaniu Play Store, wpadło kilku członków zespołu znanego portalu Android Police. Przycisk zwracania kosztów kupna aplikacji powinien być aktywny zaledwie piętnaście minut, chociaż jeszcze do grudnia 2010 roku było to aż dwadzieścia cztery godziny! Jak jednak wynika z testów – opcja odzyskania kosztów aplikacji działa przez dwie godziny i dopiero po takim czasie staje się ona niedostępna.

Jeden z członków zespołu AP postanowił kupić aplikację „The Game Of Life”, która kosztuje około 0,5 dolara. Po dokładnie szesnastu minutach, zdecydował się na zamknięcie okienka sklepu i przejście do zakładki „Moje aplikacje”, gdzie opcja zwrotu powinna być już od minuty nieaktywna. Operacja została powtórzona kilka czy kilkanaście razy. Po równo dwóch godzinach nie było już możliwości zwrotu.

15 minut nie wystarczy na przetestowanie, czy większe i droższe aplikacje faktycznie są warte swej ceny. Właśnie dlatego ta opcja, choć nieplanowana przez członków zespołu Play Store i należąca do grona tych „mniej oficjalnych”, z pewnością ucieszy wszystkich użytkowników Androida. Z drugiej jednak strony, jak wynika z prostego rachunku, jeśli jedni korzystają to drudzy tracą – cała akcja mogła sporo kosztować deweloperów.

Google-Play-Store-4 3 11-1024x648

Google, nieco przyparte do muru pytaniami o przyczynę takiej sytuacji, próbowało tłumaczyć swoją postawę próbą dopasowania się do potrzeb klientów – większe aplikacje znacznie dłużej się pobierają, przez co użytkownik potrzebuje nieco więcej czasu na ich przetestowanie. Jak się jednak okazuje, sprawdzano aplikacje o różnych rozmiarach – od 1 po kilkadziesiąt MB i za każdym razem okno refundacji dostępne było przez dwie godziny.

Co to może oznaczać? Dlaczego Google tak niejasno tłumaczy się z zaistniałej sytuacji? W internecie pojawiło się mnóstwo spekulacji i pomysłów. Jedni twierdzą, iż było to zupełnie nieplanowane, inni, wierzą w wersję bardziej optymistyczną, że zespół Google przymierza się do wprowadzenia dłuższego okresu refundacji za aplikacje w Play Store. Część internautów podejrzewała, że jest to zwyczajne badanie. Większość jednak wypowiada się, że najrozsądniejszym będzie oczekiwanie, jak w tej sytuacji zachowa się zespół Google – czy zdecyduje się na dłuższy komentarz, tłumaczący sytuację, czy też wprowadzi sztywny okres piętnastu minut. Takie posunięcie z pewnością byłoby wielkim rozczarowaniem dla użytkowników, kupujących droższe aplikacje.

Źródło: AndroidPolice

Related posts

Leave a Comment